Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Totem  (gelezen 1271 keer)

klaasdj

  • Gast
Totem
« Gepost op: 2007/01/05, 09:55:41 »
Ik ben een zeer prille beginner in Ubuntu. Om de mogelijkheden te testen, ben ik een computer aan het inrichten met louter vrije software.
In Ubuntu krijg ik bij het downloaden van AVG free de melding: Totem kan 'fd://0' niet afspelen. Kan iemand mij helpen met de oplossing?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Totem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/05, 10:52:25 »
AVG in Ubuntu ?
Dit is een antivirus programma, heb je wel de Linux versie en niet de Windows versie ?
Troost je, het programma is eigenlijk overbodig, Linux is dusdanig gemaakt, dat een virus niet veel kans heeft, hier staat een PC al sinds april op internet, 24 uur per dag, om te kijken of het echt dicht is.
Tot op heden is er het nodige geprobeerd, maar het is niemand gelukt ;)
Mijn advies:
Vergeet antivirus programma's ......

Succes,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

klaasdj

  • Gast
Totem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/05, 12:02:10 »
Bedankt voor je reactie, Ron. Ik ben een stuk geruster, maar waarom brengen AVG, Panda, e.d. wel Linux-antivirus-programma's uit. En als ik AVG toch maar wil installeren (voor de zekerheid), dan blijft de foutmelding. Wat zou dat kunnen zijn?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Totem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/05, 12:15:25 »
Citaat van: klaasdj
Bedankt voor je reactie, Ron. Ik ben een stuk geruster, maar waarom brengen AVG, Panda, e.d. wel Linux-antivirus-programma's uit. En als ik AVG toch maar wil installeren (voor de zekerheid), dan blijft de foutmelding. Wat zou dat kunnen zijn?
waarom al die antivirusscanners voor linux. goede vraag, er is een markt voor blijkbaar, naamsbekendheid, "reklame", gebruik maken van de antivirusreflex van mensen uit hun windows tijd. you name it.

de foutmelding is idd gek.

Offline siegi

  • Lid
Totem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/05, 13:40:41 »
je zegt bij het downloaden, kan het niet zijn dat hij na het downloaden gewoon wil openen met totem.
En totem geeft dan zo'n rare reactie omdat het eigenlijk een mediaplayer is.  

Die linux versies van avg etc zoeken op windows virussen etc.   Dit is handig als er een linux server is met daaraan enkele windows pc's.  
Deze situatie komt nogal redelijk wat voor,  omdat voor servers extreme stabiliteit vereist is,  maar voor de gewone werknemer willen ze de situatie nog niet echt omdraaien.  

Dat is eigenlijk de enige reden waarom ik een antivirus zou installeren.  Maar ik werk al ongeveer sinds 1997 met linux en nog nooit een virus gehad.

Offline Dave

  • Lid
Totem
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/05, 17:16:07 »
in windows ook nog nooit een virus gehad (wel genoeg weggegooid uiteraard) maar de enkele keer dat ik iets op cd zet voor een ander scan ik het toch graag even.