Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Updates: kies je server  (gelezen 632 keer)

Updates: kies je server
« Gepost op: 2007/09/26, 17:47:56 »
Ik heb zonet Edubuntu 7.04 Server Edition geïnstalleerd. Dat ging vlot, dank je.
Natuurlijk gaf ie nogal snel aan dat er updates beschikbaar waren: 120, zo bleek.
Bij het downloaden, liep het echter mis: de bestanden van Openoffice konden niet worden binnengehaald, want de verbinding met de server "security.ubuntu.com" ('t begon alleszins met security...) werd verbroken.  Ben dan naar Systeem --> Beheer --> Softwarebronnen gegaan en daar eerst een land gekozen (België of Nederland) en dan aangeklikt "Choose best server".  Vervolgens pingt hij een 150-tal servers en toont je dan diegene met de beste verbinding.  Voor mij was dat ftp.telenet.be (of daaromtrent: ik kan het nu niet zo direct nazien, want ik zit weer op m'n laptop en m'n dochter doet haar huiswerk onder Windows op die desktop...) Het maakt niet zo veel uit: belangrijk is wel dat nadien wèl alle bestanden werden ingeladen.
Misschien nuttig om weten, vandaar dat ik het hier effe zet.

Voor alle andere (eventuele) probleempjes en/of onvolkomenheden, wacht ik nog effe met posten tot ik zeker weet dat ik het niet opgelost krijg.  Er is in elk geval niet zo direct iets heel erg mis, want alles draait en internet heeft ie ook... :)  :)

Tot spoedig.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom4

  • Lid
Updates: kies je server
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/26, 22:27:42 »
Dank je zeer prosper !
heb hier tijdje naar gezocht , en hier staat de oplossing beschreven in klein stukje tekst, goed werk en dank je wel !