Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jaunty install party in Oss  (gelezen 17487 keer)

Offline mrGee

  • Lid
Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #75 Gepost op: 2009/05/30, 23:49:34 »
Ik meen dat Arie een bruin shirt aan had toch ?  =D
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #76 Gepost op: 2009/05/30, 23:51:49 »
Ik meen dat Arie een bruin shirt aan had toch ?  =D

Dresscode was zwart,maar je hebt altijd lui die zich daar niet aan houden  =D =D
Kubuntu 20.04

Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #77 Gepost op: 2009/05/31, 10:55:43 »
De Hall of Fame pagina is aangepast

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/InstallpartyWiki/HoF/200905Oss

Binnenkort komen nog meer filmpjes!

Iemand nog foto's gemaakt?  Wil links op de pagina plaatsen naar alle foto's en video die gemaakt zijn =D
Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #78 Gepost op: 2009/05/31, 11:26:08 »
Zo, dat ziet er echt druk uit, gezellig hoor :)

Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #79 Gepost op: 2009/05/31, 12:05:32 »
Ik sluit me volledig aan bij alle positieve geluiden. Petje af!

Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #80 Gepost op: 2009/06/01, 17:16:39 »
Er zat trouwens 55,95- euro in de donatiepot  ;)
Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

Offline Drummies

  • Lid
Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #81 Gepost op: 2009/06/01, 17:18:10 »
leuk bedrag en ik weet wie de pot leuk gespekt heeft  =D
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline chopstick

  • Lid
Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #82 Gepost op: 2009/06/01, 17:50:56 »
het was gewoon een geweldige bijeenkomst. Ik was er voor het eerst, en werd geweldig geholpen door Arie. Kon zelfs zijn T-shirt kopen. One size fits all. Past dus altijd.
Inderdaad jammer van de traagheden. Snelheid kon je het niet noemen. Zo wel tijd om veel te kletsen. Maar minstens zoveel opgestoken, zoniet meer.
Dit bericht dus vanuit mijn 9.04 ipv windinges. Via de draadloze. Dus Arie, het werkt nog steeds prima. En virualbox met een enkele applicatie ook.
Dus kan niet mooier.
Straks mijn andere partitie leegmaken, dan helemaal op linux.
 =D
Chopstick > aka Frank

Offline mrGee

  • Lid
Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #83 Gepost op: 2009/06/01, 20:00:16 »
Daarbij was mijn zwarte rokje net in de was  =D
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #84 Gepost op: 2009/06/01, 20:26:50 »
Ik was helemaal zwart,maar helaas zonder ubuntu logo  :(
Kun je in de Canonical shop ook betalen zonder creditcard of paypall?Vind ideal wel handig.
Kubuntu 20.04

Offline jeroenl

  • Lid
Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #85 Gepost op: 2009/06/01, 20:28:47 »
Ik was helemaal zwart,maar helaas zonder ubuntu logo  :(
Kun je in de Canonical shop ook betalen zonder creditcard of paypall?Vind ideal wel handig.
Paypall werkt met ideal.
Duurt alleen een paar dagen de eerste keer voor je het geactiveerd hebt omdat ze je rekening checken door er 1 cent op te storten


Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #86 Gepost op: 2009/06/01, 23:13:42 »
Geweldig! Het ziet er beregezellig en druk uit.
Het organiseren van zo'n party is veel werk, maar de gezelligheid op zo'n dag is bijna onbetaalbaar. ik zag in de gauwigheid Thomas, Arie, Gijs Maarten en natuurlijk Pjotr123 langskomen .... whaaah, die heb ik dus allemaal maar weer gemist. Verdorie. Wezenlijk worden er gewoon te veel parties georganiseerd tegenwoordig. Je kunt het niet meer bijhouden zo.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Double12

  • Lid
Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #87 Gepost op: 2009/06/02, 09:03:30 »
misschien niet alleen bij een nieuwe release parties organiseren maar het hele jaar door. bv om de 2 maanden op steeds een andere locatie
Daar zit wel wat in.
Je hebt dan niet de mooie aanleiding van een nieuwe release, maar die gebruik ik in persberichten vaak toch al niet. Meestal noem ik gewoon de voordelen van Ubuntu en dat je daar op de install party meer over te weten kan komen.

Je zou door het jaar heen ook kleinere parties in café's kunnen organiseren. Je spreekt dan af dat je hun ruimte mag gebruiken. Mensen kijken naar Ubuntu en laten het installeren en nemen ondertussen een drankje van de bar (hoop je dan XD). Als er ook nog gewone cafébezoekers aanwezig zijn, wordt hun interesse voor Ubuntu ook mooi gewekt.

De release party in Gent werd, hoewel meer op bestaande gebruikers gericht, ook in een café georganiseerd.

Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #88 Gepost op: 2009/06/02, 10:13:05 »
gezien de drukte op de parties en waar de mensen vandaan komen, zouden er best mog wel een stel parties bij kunnen. om ze allemaal af te lopen wordt wel druk  XD XD

misschien niet alleen bij een nieuwe release parties organiseren maar het hele jaar door. bv om de 2 maanden op steeds een andere locatie
Er zitten ook wel voordelen aan het tegelijkertijd organiseren van meerdere parties. Het is dan mogelijk om een aantal taken voor de verschillende parties gezamelijk aan te pakken. Zo kan er eenvoudiger sponsoring worden geregeld, kan er gezamelijk promotiemateriaal gemaakt worden, kunnen er gezamelijk voor de verschillende parties shirtjes voor vrijwilligers geregeld worden, kunnen er door de verschillende organisatoren ideëen en ervaringen uitgewisseld worden over de organisatie terwijl ze in een zelfde fase van organisatie zitten, kan er een gezamelijke aankondiging gegeven worden etc.
Maar goed, het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Als er tussendoor parties georganiseerd worden, dan betekent dat denk ik alleen dat er minder centrale ondersteuning mogelijk is.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/02, 10:14:43 door tommie74 »

Joo5t

  • Gast
Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #89 Gepost op: 2009/06/03, 09:20:14 »
Het was een erg geslaagde bijeenkomst en we stonden een beetje te kijken van het aantal bezoekers.

Wel jammer dat poort 22 dicht stond, zo misten we belangrijke functionaliteit.

De volgende keer zullen we wat meer voorbereiden zodat we hiervan niet meer afhankelijk zijn.


Offline King-Leo

  • Lid
Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #90 Gepost op: 2009/06/04, 16:43:20 »
Hallo allemaal,
Ook ik heb op deze party kennis gemaakt met Ubuntu en het op mijn laptop laten installeren.
Welliswaar nog als dual boot met Vista maar als ik het eenmaal goed ken kan ik nog kijken wat ik ga doen.
Het was in ieder geval lekker druk maar ondanks dat werd je prima geholpen met je vragen.
De up-dates heb ik door de trage verbinding thuis gedaan wat volgens mij goed gelukt is.
Tevens geloof ik dat er afspraken zijn gemaakt om bij de PTCC (Personal Thuis Computer Club) uit Oss nog een vervolg (cursus) te organiseren, waar ik als nieuwe gebruiker al naar uitkijk.
Organisatie en aanwezige leden bedankt voor deze ervaring.

Groetjes Leo

Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #91 Gepost op: 2009/06/04, 17:08:41 »
Hallo Leo, leuk om te horen dat de party in Oss is bevallen, en bedankt ook voor de feedback. De behoefte aan een cursus Ubuntu als vervolg op de kennismaking op een party is denk ik iets dat meer beginners hebben. Niet overal wordt echter zo'n cursus gegeven. We gaan kijken of het mogelijk is om in de toekomst lokaal een beginners cursus aan de parties te koppelen waarvoor bezoekers zich dan op de party kunnen inschrijven.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/04, 17:11:12 door tommie74 »

Offline King-Leo

  • Lid
Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #92 Gepost op: 2009/06/04, 17:33:08 »
Hoi Tommie74,
Dat lijkt me een strak plan.
Volgens mij waren er idd meer mensen die daar behoefte aan hadden/hebben.
Met een inschrijving kun je ook de financien regelen voor de cursus leider.
Een aantal basisbegrippen en handelingen zou in een cursus erg fijn zijn, nu durf je als leek nog niet zo veel te doen in Ubuntu.
De help functie kan vaak een oplossing bieden maar is ook vaak in het Engels en heeft vele onbekende termen.
Dus ik ben er nog een beetje bang van. :D
Mocht er een cursus gegeven worden ben ik zeker van de partij.

Offline chopstick

  • Lid
Re: Jaunty install party in Oss
« Reactie #93 Gepost op: 2009/06/05, 21:39:53 »
als er instructie-bijeenkomsten in Oss e.o. komen probeer ik ook van de partij te zijn. Maar wel buiten de vakantietijd aub.
Laat het vooral even weten.