Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Overgang naar 14.04: handleidingen voor Linux Mint 13 Xfce blijven beschikbaar!  (gelezen 482 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Voor diegenen die mijn webstek gebruiken om XP-computers over te zetten op Linux: ik heb m'n webstek omgeschakeld naar 14.04 LTS. Zowel voor Ubuntu, Xubuntu als Lubuntu is de overgang compleet.

Nu zijn Xubuntu en Lubuntu 12.04 LTS beter geschikt als XP-vervanger dan 14.04 LTS, wegens non-PAE-kernel en ondersteuning voor oudere videokaarten (onder andere het nvidia-96-stuurprogramma).

Voor oude XP-computers die dat nodig hebben, kun je daarom mijn handleidingen voor Linux Mint 13 Xfce gebruiken. Want die is immers gebouwd op 12.04 LTS. M'n webportaal voor Mint 13 Xfce zit hier: www.linuxtips.me

M'n handleidingen voor Linux Mint 13 Xfce blijven zeker nog een half jaar beschikbaar (en misschien nog wel langer). Dus ook na het verschijnen van Linux Mint 17 Xfce. Zodat bezitters van oude computers ook in de toekomst nog aan de hand van mijn instructies de overstap kunnen maken (of een herinstallatie doen).

Het is een lastige tijd voor het actualiseren van m'n handleidingen, wegens het einde van XP. Maar op deze manier hoop ik, dat de overlast beperkt blijft.  :)
« Laatst bewerkt op: 2014/04/09, 12:05:52 door Pjotr »