Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Groot server 10 september onderhoud Hobbynet (waar ubuntu-nl server draait)  (gelezen 1545 keer)

Offline basd

  • Lid
Gezien de opmerkingen van de vorige keer dacht ik post deze onderhouds aankondig ook hier.
Let op het is geen gewoonte zo groot onderhouds-window te gebruiken maar dit is omdat we aantal grote wijzigingen wil gaan door voeren in het rack, servers, stroom voorziening en netwerk.

Aangezien hobbynet ook vrijwilligers draait gebeurt dit in weekend.

Deze mail is naar alle hobbynet gebruikers gestuurd:

Onderwerp: Zaterdag 10 september hardware onderhoud en geplande outages tussen 9:00 en 21:00 uur

Geachte Hobbynet gebruiker,

Zaterdag 10 september gaan we nieuwe hardware in ons rack hangen, en oude hardware verwijderen.
Gedurende dit onderhoud zullen we de huidige hardware waarschijnlijk een of meerdere keren uit moeten zetten voor een periode van naar schatting maximaal een uur per keer.

We zullen proberen het aantal verstoringen tot een minimum te beperken.
We streven er naar deze hardware aktie aan het eind van de middag afgerond te hebben.

Namens HCC Hobbynet,

Hans Verbeek
HCC Hobbynet vrijwilliger
« Laatst bewerkt op: 2011/09/02, 18:49:22 door basd »
Met vriendelijke groet,


Bas van den Dikkenberg

Offline Roc.am

  • Lid
Dank voor het melden.

- Roc

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Bedankt voor het melden :)

Merci voor het melden :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Merci voor het melden :)
Dat is hetzelfde als wat ik schreef, maar dan half in het frans! Sehr Shön ;D :P

Offline asphyxia

  • Forumteam
Danke sehr für diese Auskunft.

*groot kruis door 10 september in agenda zetten gaat*
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Tijdens het onderhoud zijn we wel via IRC te bereiken.
Om te chatten via je browser kan je deze link gebruiken: KLIK
« Laatst bewerkt op: 2011/09/07, 19:09:26 door Johan van Dijk »

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
*groot kruis door 10 september in agenda zetten gaat*
Er is wel een vergadering van teh raad: http://loco.ubuntu.com/meetings/ubuntu-nl/143/detail/

De link die Johan gaf om te chatten heb ik aangepast zodat je nu automatisch ook in #ubuntu-nl-meeting terecht komt. Daar wordt de meeting gehouden. Klik hier: http://webchat.freenode.net/?channels=ubuntu-nl%2Cubuntu-nl-offtopic%2Cubuntu-nl-team%2Cubuntu-nl-meeting
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Bij deze mijn berichtje aangepast, bedankt :)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Ghehe, het was ietwat ironisch bedoeld, Rachid  ;)
Ik kan sowieso niet bij de meeting zijn i.v.m. andere verplichtingen.

Voor degenen, die nog wat onbekend zijn met het begrip IRC, hier is enige uitleg: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/WerkenMetIRC?highlight=%28IRC%29

Men is trouwens netjes op tijd om het onderhoud te melden. En wie weet valt het mee met de 'uitvalverschijnselen'  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]