Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop start op zonder inloggegevens te vragen  (gelezen 571 keer)

Laptop start op zonder inloggegevens te vragen
« Gepost op: 2008/01/23, 08:41:15 »
Dag iedereen,


de laptop van mijn vriend heb ik gisteren volledig opnieuw geïnstalleerd met de Ubuntu 7.10 alternate cd omdat er fouten in bleven zitten met het opstarten en afsluiten.

Nu heb ik daarnet gemerkt dat hij al verschillende keren bij het opstarten niet naar de gebruikersnaam en het paswoord vraagt. Hij start op, je ziet dat zalmkleurige scherm waar hij gewoonlijk de inloggegevens vraagt, maar ineens hoor je het opstartmuziekje en zie je het bureaublad, zonder dat de inloggegevens gevraagd werden.

Wat kan ik hier aan doen? Hoe krijg ik het klaar dat hij weer aanmeld zoals het moet?

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Els

Offline Rulus

  • Lid
Laptop start op zonder inloggegevens te vragen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/23, 08:51:18 »
Misschien staat onder Systeem > Beheer > Aanmeldvenster > Beveiliging de Automatische aanmelding aan. Het zou mij verwonderen, want die staat standaard uit.

Laptop start op zonder inloggegevens te vragen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/24, 07:36:03 »
Dag Rulus,


je hebt gelijk, ik ben daar gaan kijken bij aanmeldvenster en er stond een vinkje bij automatisch aanmelden. Ik heb het uitgevinkt, hopelijk is het daar mee opgelost. In elk geval bedankt voor je uitleg, ik wist niet waar ik moest gaan zoeken.

Groetjes,

Els