Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie Adobe Flash Player wordt geweigerd  (gelezen 1403 keer)

berthold

  • Gast
installatie Adobe Flash Player wordt geweigerd
« Gepost op: 2007/11/24, 17:46:32 »
Ik wil Adobe Flash Player voor Firefox installeren. Ik volg hierbij de instructies zoals ze op download-site van Adobe staan. Na download en uitpakken van de .tar.gz file stopt de installatie met de melding 'ERROR: Your architecture, \'x86_64\', is not supported by the Adobe Flash Player installer.'
Wat kan ik nu doen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
installatie Adobe Flash Player wordt geweigerd
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/24, 17:48:23 »
64-bits..... 32-bits Ubuntu is generiek en daarbij heb je veel meer keuze aan progjes.

bourgo

  • Gast
installatie Adobe Flash Player wordt geweigerd
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/24, 20:17:39 »
Flash in Ubuntu via de installer van Adobe installeren is een beetje omslachtig. De makkelijkste manier is om de plugin-installer van Firefox te gebruiken. Als je op een site met Flash animaties komt wordt rechtsboven aangeboden ontbrekende plugins te installeren. Je kunt kiezen uit Gnash (open source variant) of Adobe Flash. Dit is inderdaad de 32-bit versie, maar de benodigde ia32-libs worden automatisch geïnstalleerd als je de 64-bit versie van Ubuntu gebruikt. Merk je niets van.

Je kan natuurlijk ook naar Synaptic gaan en flashplugin-nonfree installeren of via apt-get. De plugin werkt vervolgens in alle browsers die je installeert (behalve lynx en andere textbrowsers natuurlijk).

Bovenstaande geldt sinds Gutsy.

berthold

  • Gast
installatie Adobe Flash Player wordt geweigerd
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/24, 21:20:31 »
De installatie van flashplugin-nonfree via Synaptic heeft mijn vraag opgelost.

Hulde aan bourgo !!!!!!!!!!!!!!