Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen toegang tot Outlook.com  (gelezen 4115 keer)

Geen toegang tot Outlook.com
« Gepost op: 2015/05/12, 12:45:56 »
Na gisteren een update gedaan te hebben, kan mijn zus niet inloggen op Outlook.com met Chromium. Hoe krijg ik de oude versie van Chromium terug?  Ik denk aan ets zoals sudo apt-get remove chromiumMaar hoe installeer ik dan de vorige versie? Hartelijk dank!
« Laatst bewerkt op: 2015/05/14, 09:17:25 door Pattattezak »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Nieuwe versie Chromium verwijderen.
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/12, 12:52:12 »
Oude versie krijg je niet terug.
Maar dit kun je proberen.
chromium verwijderen en delete van files, via synaptic package manager.
dan naar je home gaan, daar vind je een verborgen map van chromium, deze verwijderen.
dan chromium opnieuw installeren, dan heb je een schone chromium.

Anders chrome installeren, op de google site vind je een deb file die je gemakkelijk kunt installeren.

Re: Nieuwe versie Chromium verwijderen.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/12, 14:01:53 »
Outlook.com werkt hier nochtans prima, ook na de update van gisteren, maar de oude versie installeren is sowieso niet aan te raden i.v.m. veiligheidsrisco's.

Re: Nieuwe versie Chromium verwijderen.
« Reactie #3 Gepost op: 2015/05/13, 10:18:12 »
Ondertussen heb ik mijn laptop met Linux Mint ook geupdate. Ook ik krijg geen toegang tot mijn hotmailaccount onder Linux Mint. Onder W7 geraak ik wel binnen op mijn hotmailaccount. Alle toegang via gelijk welke webbrowser wordt mij geweigerd.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Nieuwe versie Chromium verwijderen.
« Reactie #4 Gepost op: 2015/05/13, 10:25:53 »
Een oude versie http://chromium.en.uptodown.com/ubuntu/old
Met Google Chrome heb ik geen problemen met  Outlook.com, Chromium gebruik ik niet.

Re: Nieuwe versie Chromium verwijderen.
« Reactie #5 Gepost op: 2015/05/13, 22:05:28 »
[Moderator opmerking: voor oude versies van software evenals Ubuntu-versies die geen ondersteuning meer hebben geven we geen hulp bij problemen. Het is ten zeerste af te raden om met verouderde online-tools (zoals die webbrowser) te werk te gaan voor een probleempje dat mogelijk een andere oorzaak kent. Verouderde versies kunnen, mogelijk, veiligheidsproblemen en compatibiliteitsproblemen opleveren met dagdagelijks gebruik. Voor ontwikkelaars en testers kunnen de zaken anders zijn, maar die weten meestal wel wat ze doen, en waarom ze dat doen.

Ik laat de keuze aan de Topic Starter, maar zoals eerder gezegd: dit is compleet af te raden zo te werk te gaan. ]

met vriendelijke groeten, 

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nieuwe versie Chromium verwijderen.
« Reactie #6 Gepost op: 2015/05/13, 23:48:47 »
Ik laat de keuze aan de Topic Starter, maar zoals eerder gezegd: dit is compleet af te raden zo te werk te gaan.
Precies. Installeer dan "broertje" Chrome of zo.... Alles is beter dan een webbladeraar met veiligheidsgaten.  :o

Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #7 Gepost op: 2015/05/14, 09:29:54 »
Zojuist heb ik de topictitel aangepast. Het gaat niet om Chromium, maar om alle browsers nadat ik een update heb gedaan van Linux Mint. Mijn zus kon er als eerste niet op en nu ik Mint heb geüpdatet, geraak ik ik niet meer op mijn hotmailaccount. Over welke browsers spreek ik? Firefox, Chrome en Chromium.

Blijkbaar ben ik en mijn zus de enigen met dit probleem? In navolging van Pjotr zijn site had ik eigenlijk eerst een gmailaccount aangemaakt voor mijn zus. Zij heeft wel nog altijd toegang tot dit account maar dit account bestaat niet om er mails naar te zenden. Zij kan naar al haar contactpersonen een mailtje sturen en haar contactpersonen ontvangen deze mail ook nog eens, maar je kan geen mail terug sturen. Je krijgt dan een mail delivery form waarin wordt vermeld dat dit mailaccount niet bestaat ... *zucht* Waarom kom ik altijd dit soort onnozelheden tegen?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #8 Gepost op: 2015/05/14, 09:45:00 »
Je zou met een live-usb DVD kunnen proberen of je kan inloggen op https://dub115.mail.live.com

Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #9 Gepost op: 2015/05/14, 12:42:20 »
Zojuist heb ik de topictitel aangepast. Het gaat niet om Chromium, maar om alle browsers nadat ik een update heb gedaan van Linux Mint. Mijn zus kon er als eerste niet op en nu ik Mint heb geüpdatet, geraak ik ik niet meer op mijn hotmailaccount. Over welke browsers spreek ik? Firefox, Chrome en Chromium.

Blijkbaar ben ik en mijn zus de enigen met dit probleem? In navolging van Pjotr zijn site had ik eigenlijk eerst een gmailaccount aangemaakt voor mijn zus. Zij heeft wel nog altijd toegang tot dit account maar dit account bestaat niet om er mails naar te zenden. Zij kan naar al haar contactpersonen een mailtje sturen en haar contactpersonen ontvangen deze mail ook nog eens, maar je kan geen mail terug sturen. Je krijgt dan een mail delivery form waarin wordt vermeld dat dit mailaccount niet bestaat ... *zucht* Waarom kom ik altijd dit soort onnozelheden tegen?

Kloppen de inloggegevens wel ? Mogelijk een typo in het ww of een ww vergeten ofzo ... ,
het OS is niet rechtstreeks verantwoordelijk voor inloggen op Hotmail (of Outlook enzovoort) .
Staat je klavier juist ingesteld ? Dwz check even die instellingen na en test je toetsenbord even uit met een kleine editor om te kijken of dat wat je typt ook effectief weergegeven wordt in die editor (gedit is goed, leafpad is goed, enzovoort).

Mocht je nog niet erin lukken, check dan eens of je via Thunderbird er wel inkomt.

Kleine noot: in Outlook kan je steeds een backup mailadres ingeven; geef dan die Gmail op zodat je ten allen tijden in die account binnen kan. Ook overzetten van alle contacten e.d. is mogelijk.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #10 Gepost op: 2015/05/14, 12:49:18 »
Net Linuxmint (LTS) Update gedaan die haalde o.a. de laatste FF en Chrome (niet ium) binnen.
Voor en na de update Outlook.com getest in beide browsers, geen probleem.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #11 Gepost op: 2015/05/14, 17:52:24 »
Als ik inlog met een verkeerd wachtwoord, krijg ik dit scherm:

Als ik inlog met Firefox, krijg ik:

Als ik inlog met Chromium, krijg ik:

Als ik inlog met Chrome, krijg ik:

Dit is precies hetzelfde als bij mijn zus. Hoe los ik dit probleem op?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #12 Gepost op: 2015/05/14, 18:12:54 »
Heeft het te maken met de incognitomodus waar je in werkt?

Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #13 Gepost op: 2015/05/14, 18:20:46 »
Heeft het te maken met de incognitomodus waar je in werkt?
Nee, dit verandert niks. Mijn excuses voor de eventuele typfouten. Ik ben hier via een laptop opgestart via usb-stick. Ook nu geraak ik niet ingelogd op Outlook.com.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #14 Gepost op: 2015/05/14, 18:30:47 »
Misschien een storing in jullie buurt? Zie https://allestoringen.nl/storing/outlook

Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #15 Gepost op: 2015/05/14, 18:52:43 »
Volgens mij is er niks te zien?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #16 Gepost op: 2015/05/14, 19:35:01 »
Had je ook gekeken op de live  Storingskaart en de reacties daaronder?
Een grote gele vlek boven Nederland

Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #17 Gepost op: 2015/05/14, 21:09:33 »
Ook vandaag geen enkel probleem hier in Firefox en Chromium met Outlook.com; Outlook.com huist al mijn primare en secundarie e-mail dus als ik problemen zou hebben zou ik het direct opmerken maar alles perfecto hier :)

Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #18 Gepost op: 2015/05/14, 21:45:11 »
Een domme vraag misschien: maar heb je een Firewall actief in je router (of andere hardware buiten je PC) staan?

Zo ja, deactiveer deze Firewall even (zet je ufw even actief desnoods) en test nog eens opnieuw.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #19 Gepost op: 2015/05/14, 22:48:27 »
Een domme vraag misschien: maar heb je een Firewall actief in je router (of andere hardware buiten je PC) staan?

Zo ja, deactiveer deze Firewall even (zet je ufw even actief desnoods) en test nog eens opnieuw.
Ik heb inderdaad een andere router in gebruik. Maar door de firewall in Mint inactief te maken, verandert er alvast niks. De computer die W7 draait hangt aan diezelfde router en zoals aangehaald, in W7 is er geen vuiltje aan de lucht. Die van Microsoft zijn met mijn kl°°*jes aan het spelen?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #20 Gepost op: 2015/05/15, 00:05:54 »
Wat een bizar probleem Pattatetzak, je hebt alleen een probleem met de website van outlook.com?

 telefonische support
 Microsoft B.V.
Evert van de Beekstraat 354
1118 CZ Schiphol
Tel: +31 20 5001500

Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #21 Gepost op: 2015/05/15, 08:02:12 »
Wat een bizar probleem Pattatetzak, je hebt alleen een probleem met de website van outlook.com?

 telefonische support
 Microsoft B.V.
Evert van de Beekstraat 354
1118 CZ Schiphol
Tel: +31 20 5001500
Hartelijk dank voor het melden van het telefoonnummer van de beheerders van Outlook.com. Maar het meest bizarre probleem vind ik toch wel haar gmailaccount. Mijn zus zend mij een mail. Ik ontvang deze en ik beantwoord deze mail. Zij ontvangt mijn antwoord. Vanop de mij toegezonden mail, sla ik haar contactgegevens op. Ik typ deze dus niet over. Ik zend haar een nieuwe mail met haar mailadres vanuit mijn contactpersonen en haar mailadres blijkt niet te bestaan. Ik zend haar een nieuwe mail met een simpele copy paste van haar mailadres, dit mailadres blijkt niet te bestaan. Haar man ervaart juist hetzelfde vanuit zijn Telenet account. Al haar contactpersonen blijken ditzelfde te ervaren.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #22 Gepost op: 2015/05/15, 11:44:17 »
Ook ik kan met FF versie 38 en Mint 17.1 gewoon in Outlook.com komen.

En wat @femke98 al opmerkte over IPv6, ja dat kan er mee te maken hebben.
Er zijn nog maar heel weinig isp die voor hun e-mail goed IPv6 kunnen gebruiken.

Dus als je isp dat nu heeft ingesteld!, zou het daar aan kunnen liggen. Maar met zekerheid kan ik dat natuurlijk niet zegen.
Navragen lijkt mij in dit geval nog het beste wat je er mee kunt doen.

Hopelijk ondekken zij dan de problemen die er nu zijn.

Veel succes,

Henk

Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #23 Gepost op: 2015/05/15, 14:47:23 »
Zelf ben ik klant bij Edpnet. Andere contacten van mijn zus zijn klant bij Belgacom. Onder W7 kan ik aan zowel mijn zus haar Outlook account als aan mijn Hotmailaccount. Maar volgens mij zijn er minder Belgen die Linux gebruiken, waardoor Microsoft sterker staat om deze regio te monopoliseren? Het is maar een gedachtegoed. De computerverkopers in mijn buurt, allen Microsoft gelicentieerd, vinden het vrij normaal dat Windows mail weigert een mail te versturen naar een Gmail account. In Windows Mail krijg je ook geen melding dat dit mailadres niet bestaat. Ik krijg deze melding wel in Microsoft Office Outlook. Om er het schijt van te krijgen?

Re: Geen toegang tot Outlook.com
« Reactie #24 Gepost op: 2015/05/15, 18:34:15 »
Zelf ben ik klant bij Edpnet. Andere contacten van mijn zus zijn klant bij Belgacom. Onder W7 kan ik aan zowel mijn zus haar Outlook account als aan mijn Hotmailaccount. Maar volgens mij zijn er minder Belgen die Linux gebruiken, waardoor Microsoft sterker staat om deze regio te monopoliseren? Het is maar een gedachtegoed. De computerverkopers in mijn buurt, allen Microsoft gelicentieerd, vinden het vrij normaal dat Windows mail weigert een mail te versturen naar een Gmail account. In Windows Mail krijg je ook geen melding dat dit mailadres niet bestaat. Ik krijg deze melding wel in Microsoft Office Outlook. Om er het schijt van te krijgen?
Laat ons stellen dat Microsoft gewoon een bedrijf is als een ander (goed of slecht maakt niet uit). ;) lol

Evenwel, ik ben gevestigd in België en hier werkt Outlook (het nieuwe Hotmail zullen we maar zeggen) op mijn Debian-installatie perfect. Hiernaast me zit mijn digibeet vrouwtje vrolijk te tokkelen met haar account in Live-mail (ook een soort Hotmail) op een Mint Cinnamon-systeem Rebecca.
Onder de sofa staat nog een 14.04 installatie en, even getest, ook daar werkt Outlook perfect.
Hier in huis is alles Linux, op een werkloze laptop met W7 na (niet getest daar) .
Mijn provider is Telenet, en ja ........... wat kan ik nog zeggen ?

Heb je de Firewall-instellingen in je router even nagekeken ?
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort