Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canonical presenteert: multi-monitor en concept-greeter  (gelezen 560 keer)


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Canonical presenteert: multi-monitor en concept-greeter
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/02, 01:52:41 »
Heel leuk maar nu is het wel hopen dat het werkt wat tot nu toe krijg ik iedere monitor die ik aan mijn laptop hang niet fatsoenlijk werkend.

Re: Canonical presenteert: multi-monitor en concept-greeter
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/02, 01:59:33 »
Dat is juist waarom ze dit dus aanpakken ;)

Re: Canonical presenteert: multi-monitor en concept-greeter
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/02, 10:08:36 »
Idd. erg positief. Het kan idd. lastig zijn om externe monitoren goed aan de praat te krijgen met correcte resolutie e.d. (Tenminste in 10.04, verder gaat mijn ervaring niet..). Python-randr is voor mij dan de oplossing. Maar niet ideaal natuurlijk, dus thumbs up dat ze dit gaan aanpakken. :D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Canonical presenteert: multi-monitor en concept-greeter
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/02, 15:08:00 »
Resolutie is geen probleem maar hij ondersteund het gewoon niet kwa drivers.
Krijg wel beeld maar het is niet te lezen en ik heb van alles geprobeerd maar Linux ondersteund het niet op mijn laptop.

Ik draai op mijn desktop ook 2 monitoren van verschillend formaat en met de Nvidia drivers is dat geen probleem want die regelen alles en op mijn p4 werkte het ook probleemloos maar mijn laptop is een probleem en dan maakt de resolutie of de monitor niet uit.

Hopelijk pakken ze dat ook een keer aan.

Verder is het leuk maar de Nvidia drivers werken ook prima om het allemaal in te stellen.
Kan nu het zelfde als in Windows 7 alleen wat ik wel merk is dat Windows youtube filmpjes altijd fullscreen laat zien en dat in Linux af en toe het filmpje wel op fullscreen gaat maar dan de bals dan niet onderaan staat en het filmpje klein blijft en niet naar het hele scherm verschaald.