Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pulseaudio vs Youtube  (gelezen 314 keer)

Pulseaudio vs Youtube
« Gepost op: 2016/05/13, 21:01:22 »
os = Xubuntu 16.04

Pulseaudio kan ik gewoon openen en werkt ook prima zolang Youtube video's maar niet afgespeeld worden. Zodra ik een video op Youtube start kan ik pulseaudio niet meer openen en krijg ik de melding 'establishing connection to pulseaudio. please wait'. Ik kan wachten tot ik een ons weeg, er kan geen connectie gemaakt worden. Wanneer ik het commando 'pulseaudio -k' geef, dan werkt pulseaudio plotseling weer wel. Wanneer er een Youtube video wordt afgespeeld en ik geef dan dit commando dan slaat de video als het ware vast en blijft die hangen.
Wanneer ik bv met VLC (of andere software iets afspeel) een video afspeel is er niets aan de hand.
Kortom, op de een of andere manier zitten pulseaudio en Youtube elkaar hinderlijk in de weg.

Heb me al suf gegoogled, maar een oplossing voor dit probleem kan ik niet vinden.

Weet iemand hoe pulseaudio en Youtube gebroederlijk naast elkaar kunnen functioneren? Is het misschien een bug in Xubuntu 16.04?
Thx!
« Laatst bewerkt op: 2016/05/14, 15:19:14 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...

Re: Pulseaudio vs Youtube
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/14, 14:36:18 »
Wie o wie  ;)?
Een boek doet het altijd...

Offline jan11000

  • Lid
Re: Pulseaudio vs Youtube
« Reactie #2 Gepost op: 2016/05/14, 18:52:17 »
Als het goed is loopt alle geluid door pulse audio, dus ook youtube.
Waarom wil je pulse audio openen? Reden weet ik niet.
Ik gebruik xubuntu 14.04, en ik zou geen reden weten om pulse audio te openen, dus leg eens uit wat je wilt.

Edit,
Je bedoelt de volume regeling openen, met pulse audio.

Met 14.04 kan ik een vlc spelen en youtube kijken en pulse audio openen, het werkt gewoon.
Misschien is het 16.04, daarom wacht ik altijd totdat de grote fouten eruit zijn, en dan pas de volgende versie installeren.

Heb je je videokaart driver geinstalleerd?

« Laatst bewerkt op: 2016/05/14, 18:56:06 door jan11000 »

Re: Pulseaudio vs Youtube
« Reactie #3 Gepost op: 2016/05/14, 19:31:50 »
Ik bedoel inderdaad de volumeregeling openen.

Videokaart driver is geinstalleerd.

Waarschijnlijk toch een bug in 16.04?
Een boek doet het altijd...

Offline jan11000

  • Lid
Re: Pulseaudio vs Youtube
« Reactie #4 Gepost op: 2016/05/14, 19:45:59 »
Youtube werkt met
flash of html5
kijk eens op meerdere/verschillende sites of er verschil is.

Dit is misschien flash,
http://24hoursofhappy.com/

html5
http://www.w3schools.com/html/html5_video.asp

Youtube , daar heb je ook een instelling voor om alles via html5 te laten lopen, of andersom.
https://www.youtube.com/html5?gl=NL
« Laatst bewerkt op: 2016/05/14, 19:49:50 door jan11000 »

Re: Pulseaudio vs Youtube
« Reactie #5 Gepost op: 2016/05/14, 20:52:35 »
Zowel met Flash als HTML5 slaat Youtube vast wanneer ik de volumeregeling via Pulseaudio wil doen. Ik vond na lang rondneuzen Volti (te installeren via Synaptic) en via deze software kan ik het volume wel regelen terwijl er een Youtube video draait. Geen echte oplossing, maar ik kan me er mee redden.

Wat nu verder blijkt is dat wanneer ik een youtubevideo afspeel en tegelijkertijd via VLC een nummer start (niet logisch, maar het gaat even om de melding die dan volgt) ik de volgende melding van VLC krijg :

"Audio-uitvoer mislukt:
Het audio-apparaat "default" kon niet gebruikt worden:
Verbinding is geweigerd."

Wat met 'audio-apparaat "default"' bedoeld wordt snap ik niet. Is de verbinding geweigerd omdat het al door youtube wordt gebruikt of zo? Is dat de reden waarom ik pulseaudio-volumeregeling niet kan gebruiken wanneer er een youtube video wordt afgespeeld? Omdat het audio app. 'default' reeds bezet is?
« Laatst bewerkt op: 2016/05/14, 21:47:31 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...