Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verbinding HTC telefoon aan PC via usb  (gelezen 1420 keer)

Offline Frankdmc

  • Lid
Verbinding HTC telefoon aan PC via usb
« Gepost op: 2012/09/29, 15:25:07 »
Ik wil mijn HTC Pharos koppelen aan mijn PC via usb. Mijn PC geeft aan auto ethernet, maar ik kan niet via mappen in mijn HTC kijken. Wat doe ik fout? Heeft het iets te maken met activesync?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Verbinding HTC telefoon aan PC via usb
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/29, 15:31:20 »
Wellicht moet je op je telefoon instellen dat USB moet aangeboden worden als "mass storage device". Dan zal de telefoon door de computer als een externe harde schijf behandeld worden.

Re: Verbinding HTC telefoon aan PC via usb
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/30, 14:41:39 »
Wellicht moet je op je telefoon instellen dat USB moet aangeboden worden als "mass storage device". Dan zal de telefoon door de computer als een externe harde schijf behandeld worden.

Voor zover ik weet heeft Windows Mobile geen ondersteuning voor mass storage...

Re: Verbinding HTC telefoon aan PC via usb
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/30, 14:48:40 »
Ik heb hier een HTC Diamond touch met Win mobile 6.0 en die kan ik zonder problemen aan mijn Linux PC's hangen. De mappen zijn dan toegankelijk via de filemanager. Ik gebruik hem niet als hotspot.

Wellicht dat je de hotspot uit moet zetten om de mappen te kunnen benaderen?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Verbinding HTC telefoon aan PC via usb
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/30, 19:09:45 »
Voor zover ik weet heeft Windows Mobile geen ondersteuning voor mass storage...
Van Windows Mobile ken ik niets. Mijn HTC is een Google Nexus, dus met android. Die ondersteunt enkel USB mass storage. Bij een andere Samsung Android telefoon zag ik dat je de USB modus kan instellen.  Bij gebrek aan informatie is het uiteraard een beetje gissen.

Re: Verbinding HTC telefoon aan PC via usb
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/30, 20:26:08 »
Voor zover ik weet heeft Windows Mobile geen ondersteuning voor mass storage...
Van Windows Mobile ken ik niets. Mijn HTC is een Google Nexus, dus met android. Die ondersteunt enkel USB mass storage. Bij een andere Samsung Android telefoon zag ik dat je de USB modus kan instellen.  Bij gebrek aan informatie is het uiteraard een beetje gissen.

Ik weet niet wat jij gebrek aan informatie vindt maar de TS noemt het toestel dat hij heeft (HTC Pharos) in zijn openingspost en met een simpele Google-zoekopdracht zie je dan al direct dat dat toestel Windows Mobile heeft.

Offline Remco

  • Lid
    • http://remcovs.blogspot.com/
Re: Verbinding HTC telefoon aan PC via usb
« Reactie #6 Gepost op: 2012/09/30, 20:41:12 »
TS heeft al een draadje hierover: http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/aansluiting-htc-telefoon/msg835288/#msg835288

ik ben met windows mobile gewend om ook mass storage te gebruiken, maar op een gegeven moment hebben ze deze functionaliteit eruit gesloopt, dus ik vrees dat het in dit geval wat moeilijker ligt.