Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitgebreid en vernieuwd: handleiding voor Linux Mint LXDE  (gelezen 19810 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Uitgebreid en vernieuwd: handleiding voor Linux Mint LXDE
« Reactie #25 Gepost op: 2011/03/09, 23:53:12 »
Pjotr, ik zag je vraag ook op het Engelstalige Mint forum staan. Helaas nog geen reacties.
Zoiets moet toch mogelijk zijn als het in Ubuntu wel lukt, zou je zeggen.
Vreemd dat het in Mint dan opeens in Openbox zou moeten, toch?
Ik hoop op wat suggesties.

Niet zo vreemd, want Ubuntu gebruikt Gnome als vensterbeheerder, en LXDE gebruikt Openbox. Vandaar.  :)

Ik vrees, dat het uitlogmenu "hard gecodeerd" is in de toepassing lxsession-logout. Geen begeleidend script, het zit waarschijnlijk in de broncode van deze toepassing zelf. Daarmee is het voor mij "einde oefening", want van programmeren heb ik totaal geen kaas gegeten....

Het enige wat erop zit is: gewoon niet klikken op die beide opties. Net zoals je geen kop thee over je toetsenbord moet gooien. Zoiets.  :P

Re: Uitgebreid en vernieuwd: handleiding voor Linux Mint LXDE
« Reactie #26 Gepost op: 2011/03/10, 00:37:27 »
Zelf heb ik er geen moeite mee, alleen hoop ik dat die twee oudjes waarvoor die PC bestemd is, niet per ongeluk de pauze of slaaptoets aanklikken.
Jammer dat er geen andere oplossing beschikbaar is. Als het menu zou kunnen worden aangepast zou het al OK zijn.
In elk geval bedankt voor genomen moeite. Mocht er toch een oplossing opduiken dan hoop ik dat die hier ook verschijnt; kan ik het alsnog aanpassen.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Uitgebreid en vernieuwd: handleiding voor Linux Mint LXDE
« Reactie #27 Gepost op: 2011/03/11, 23:10:04 »
Met dank aan forumlid dropl, die de zaak voor ons heeft uitgespit, tot en met het doornemen van de broncode van lxsession-logout: er is een heel simpele oplossing!

Simpelweg het "volledig verwijderen" van het pakket pm-utils in Synaptic pakketbeheer, volstaat. Daarna de computer herstarten.

De knop "slaapstand" blijft aanwezig in het afsluitmenu, maar.... doet niets meer. En dat is precies wat we willen.  :)

Re: Uitgebreid en vernieuwd: handleiding voor Linux Mint LXDE
« Reactie #28 Gepost op: 2011/03/11, 23:19:05 »
Formidabel bedankt hiervoor, Pjotr.
Ik ga het meteen toepassen.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Uitgebreid en vernieuwd: handleiding voor Linux Mint LXDE
« Reactie #29 Gepost op: 2011/03/11, 23:27:02 »
Formidabel bedankt hiervoor, Pjotr.

Het is dropl die de dank verdient....  ;)

Re: Uitgebreid en vernieuwd: handleiding voor Linux Mint LXDE
« Reactie #30 Gepost op: 2011/03/12, 10:40:45 »
Bij deze: ook dropl hartelijk dank.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Uitgebreid en vernieuwd: handleiding voor Linux Mint LXDE
« Reactie #31 Gepost op: 2011/03/12, 10:46:25 »
Nog wel even dit: deze oplossing lijkt me doorgaans prima geschikt voor bureaucomputers, maar bij flaptops kan dat anders zijn. Omdat die wegens accubeheer e.d. toch nog behoefte hebben aan pm-utils.

Re: Uitgebreid en vernieuwd: handleiding voor Linux Mint LXDE
« Reactie #32 Gepost op: 2011/05/26, 12:50:17 »
Bij gebruikmaking van Pjotr´s super handige site staat vermeld hoe je Mint LXDE bij opstarten automatisch kunt laten inloggen met aanpassen van het bestand: default.conf (http://sites.google.com/site/computertip/mint ).
Op mijn PC bleek echter dat het originele bestand er anders uit ziet dan Pjotr aangeeft. Waarom weet ik niet.
Ik heb mijn eigen aanpassing gemaakt naar analogie van Pjotr´s aanwijzingen.
In de bijlagen ziet u het originele bestand (schermafdruk) en het door mij aangepaste bestand (schermafdruk2) dat bij mij goed werkt.
Misschien hebben anderen hier ook wat aan.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Uitgebreid en vernieuwd: handleiding voor Linux Mint LXDE
« Reactie #33 Gepost op: 2011/05/26, 14:05:01 »
Ja, klopt.... In Mint 10 LXDE is de tekst van het oorspronkelijke bestand net iets anders dan in Mint 9 LXDE. Overigens moet het eindresultaat (het aangepaste bestand) in beide gevallen hetzelfde zijn.

Maar ik zal de tekst op de webstek eens een beetje aanpassen....

Toevoeging:
Volgens mij hoef je de volgende twee regels niet uit te schakelen (wat je nu wel hebt gedaan, door er een hekje voor te zetten):
greeter=/usr/lib/lxdm/lxdm-greeter-gtk

last_session=mint-lxde.desktop
« Laatst bewerkt op: 2011/05/26, 14:26:12 door Pjotr »

Re: Uitgebreid en vernieuwd: handleiding voor Linux Mint LXDE
« Reactie #34 Gepost op: 2011/05/26, 16:03:50 »
OK Pjotr, ik zal die hekjes weghalen en kijken of het goed blijft werken.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood