Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Touchpad/scrollen onder Mint  (gelezen 2135 keer)

Offline MKe

  • Lid
Touchpad/scrollen onder Mint
« Gepost op: 2011/01/12, 21:09:18 »
Op onze 5 jaar oude Packard Bell laptop heb ik Linux Mint Helena geïnstalleerd. Op zich werkt dit systeem prima. Er is echter een probleem met het touchpad. Soms werkt ineens het scrollen niet. Normaal kun je met de touchpad scrollen door aan de rechterkant met je vinger te schuiven (zoals de meeste touchpads) en verder heeft de laptop 2 scrollbuttons.
Ik ontdekte dat als het scrollen niet werkt, de onderste scrollbuton zich gedraagd alsof het een middelste muisknop is (selecteren->kopieren). Na opnieuw opstarten werkt het scrollen weer wel. Ik heb geen idee waarom en hou de functie ineens veranderd en wat ik er aan kan doen. Het gebeurt ook niet altijd. Iemand een idee en dan vooral hou ik het voorkom?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Touchpad/scrollen onder Mint
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/12, 21:14:15 »
Heb ik ook, in Ubuntu 10.10. Af en toe wordt het aanraakveld niet herkend tijdens de opstart. Blijkbaar een falen van de automatische ijzerwaarherkenning.

Enige oplossing is dan een volledige herstart.  Gelukkig gebeurt het niet vaak....

Offline MKe

  • Lid
Re: Touchpad/scrollen onder Mint
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/13, 07:53:21 »
Heb ik ook, in Ubuntu 10.10. Af en toe wordt het aanraakveld niet herkend tijdens de opstart. Blijkbaar een falen van de automatische ijzerwaarherkenning.

Enige oplossing is dan een volledige herstart.  Gelukkig gebeurt het niet vaak....
Hoi Pjotr,

Bedankt. Da's balen. Ik had gehoopt dat er een simpele oplossing zou zijn. Jammer dat Maverick het ook niet beter doet :(

Marcel