Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Could not update 'ICEautority file' PROBLEEM OPGELOST!  (gelezen 1185 keer)

Could not update 'ICEautority file' PROBLEEM OPGELOST!
« Gepost op: 2010/04/26, 15:05:27 »
Een paar dagen geleden start ik m'n PC op en krijg ik de volgende melding..... (karmic koala 9.10 64x)

Could not update ICEautority file

vervolgens....

Status 256 gconf .... configuratieserver


Vervolgens komt er een zwart scherm en gebeurd er verder niets. Opstarten in de recovery modus lukt maar ik krijg niets
uitgevoerd.  Er komt een melding dat de HDD versleuteling ok is maar verder kan ik niets doen.  Ik kan in het recovery menu niets selecteren?
Na een paar reboots kreeg ik dan nog eens de melding.... "intel AES instructions not found"

Is de installatie nog te redden ?
« Laatst bewerkt op: 2010/04/27, 22:36:14 door chris_J »

Re: Could not update 'ICEautority file'
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/26, 15:57:35 »
Jawel hoor te redden valt er meestal wel. En simpel http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/iceautority/ laatste post.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Could not update 'ICEautority file'
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/26, 17:41:46 »
Jawel hoor te redden valt er meestal wel. En simpel http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/iceautority/ laatste post.

En hoe moet ik dan die nieuwe gebruiker aanmaken??  Ik kan niet in de installatie geraken?

Ik krijg via recovery het volgende scherm en kan bijgevolg niets anders meer doen....


Re: Could not update 'ICEautority file'
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/26, 18:02:53 »
De laatste keuze, root, kiezen dan kom je in de terminal. Type daar sudo adduser --uid 1002 jenaam
Het getal 1002 is zomaar gekozen, de eerste gebruiker, dus niet de root, is 1000 de volgende 1001 etc.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Could not update 'ICEautority file'
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/26, 18:09:03 »
De laatste keuze, root, kiezen dan kom je in de terminal. Type daar sudo adduser --uid 1002 jenaam
Het getal 1002 is zomaar gekozen, de eerste gebruiker, dus niet de root, is 1000 de volgende 1001 etc.


Het probleem is dat ik niks kan typen  =D  Dat probeer ik hier al de hele tijd te zeggen  :)

Re: Could not update 'ICEautority file'
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/26, 18:42:58 »
Dus je toetsenbord werkt ook niet? Neem ik even aan omdat je niet kan kiezen met je toetsenbord?
Als je opstart met de live cd werkt het dan wel? Dan zou je vanuit de live cd nog wat kunnen doen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Could not update 'ICEautority file'
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/27, 14:45:51 »
Dus je toetsenbord werkt ook niet? Neem ik even aan omdat je niet kan kiezen met je toetsenbord?
Als je opstart met de live cd werkt het dan wel? Dan zou je vanuit de live cd nog wat kunnen doen.

Ik kan idd niets ingeven met m'n toetsenbord.  Het scherm lijkt bevroren.  Behalve als ik ctrl-alt-del doe  XD
Eens even een poging doen met de live cd....

Re: Could not update 'ICEautority file'
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/27, 15:04:42 »
De live cd werkt zonder problemen.  Wat zou ik dan nu kunnen doen?
Want de partitie benaderen waar karmic opstaat werkt natuurlijk nog steeds niet. (encryptie)

Re: Could not update 'ICEautority file'
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/27, 15:58:39 »
Je zou van de live cd de partitie kunnen mounten, dan voorlopig alles knippen en dan plakken in een andere map, inclusief de verborgen mappen en bestanden. Dan is je home map helemaal leeg en zou Ubuntu, weer van de harde schijf op moeten starten. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Could not update 'ICEautority file'
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/27, 16:41:40 »
De post waarnaar hierboven wordt verwezen is al 4j oud....
ik weet niet of dat nog wel van toepassing is.  ???

Anyway; ik had hetzelfde probleem (in 9.10); het probleem was de auto inlog (en rechten).
Heb je dat misschien aanstaan?
Dat kun je uitzetten door met een LiveCD te booten en in een config file'tje de auto inlog uit te zetten (weet zo niet meer uit mijn hoofd welke file dit is).
http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/(howto)-linux-demonstratie-pc/msg564410/#msg564410

Dit is een bekend 9.10 probleem; destijds heb ik via Google diverse oplossingen gevonden.


O, ik zie nu dat je van encryptie gebruik maakt...
Heb je alles ge-encrypt? Of alleen je aparte /home?


VV

« Laatst bewerkt op: 2010/04/27, 16:44:32 door VuurVosje »

Re: Could not update 'ICEautority file'
« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/27, 16:47:57 »
De post waarnaar hierboven wordt verwezen is al 4j oud....
ik weet niet of dat nog wel van toepassing is.  ???
Volgens mij zijn de commando's nog steeds actueel. Alleen het probleem is dat chris_J helemaal niet op kan starten.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Could not update 'ICEautority file'
« Reactie #11 Gepost op: 2010/04/27, 22:35:48 »
PROBLEM SOLVED  :)

Het probleem zat 'm in de de automatische login.
Even de waarde achter 'AutomaticLoginEnable' wijzigen van true naar false en ik kan terug normaal inloggen.
(De waarde heb ik gewijzigd via de live cd.)

[daemon]
TimedLoginEnable=false
AutomaticLoginEnable=false
TimedLogin=chris
AutomaticLogin=chris
TimedLoginDelay=30

Iedereen bedankt voor de hulp  ;)