Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos netwerk sleutel krijgen van buurman ?  (gelezen 5702 keer)

Draadloos netwerk sleutel krijgen van buurman ?
« Gepost op: 2010/01/24, 16:59:13 »
Hallooo :D

zoals het onderwerp al zegt, ik wil met ubuntu, de netwerk sleuter krijgen van mijn buurman:P
Is her een Makkelijke nederlandse uitleg, hoe dat in zijn werk, gaat ?

ik heb nu een live usb stick met ubuntu netbook Remix, ?
wat moet ik nu doen, ik ben zelf groender dan noob :P,
maar wil het graaag leren :D

Groetjes DeadlyNoob :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Draadloos netwerk sleutel krijgen van buurman ?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/24, 17:04:02 »
Hallooo :D

zoals het onderwerp al zegt, ik wil met ubuntu, de netwerk sleuter krijgen van mijn buurman:P
Is her een Makkelijke nederlandse uitleg, hoe dat in zijn werk, gaat ?

Aanbellen bij de buurman en vragen of hij je wil toelaten op zijn netwerk. Iets anders is digitale inbraak, en dat is in strijd met de wet.

Re: Draadloos netwerk sleutel krijgen van buurman ?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/24, 17:05:53 »
Belangrijker, heb je een Netbook, Laptop of PC met een wifi kaartje/stick o.id.?
En wordt deze herkent in Ubuntu? Volg dit eens http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet en om gebruik te maken van de buurman zijn draadloos netwerk, heb je een sleutel(wachtwoord c.q. code) nodig.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Draadloos netwerk sleutel krijgen van buurman ?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/24, 17:06:35 »
Haha, dat ga ik proberen :D, als is het een oud mannetje met een houten Wandel stok,  :evil:
Kan iemand mij dan Uitleggen, Hoe ik Kijk of mijn eigen netwerk sleutel beveiligt is :D,
met de tools die er voor nodig zijn ?

Groet DeadlyNooB

Re: Draadloos netwerk sleutel krijgen van buurman ?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/24, 17:09:13 »
In het boekje van uw router staat het adres. Daar kunt ge zien of uw netwerk beveiligd is, zoniet, dan staat er hoogst waarschijnlijk ook een uitleg in het beokje van hoe het te doen.

Over het kraken van draadloze netwerken gaan we u hier niet helpen als ge dit bedoeld.

Re: Draadloos netwerk sleutel krijgen van buurman ?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/24, 17:09:45 »
Belangrijker, heb je een Netbook, Laptop of PC met een wifi kaartje/stick o.id.?
En wordt deze herkent in Ubuntu? Volg dit eens http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet en om gebruik te maken van de buurman zijn draadloos netwerk, heb je een sleutel(wachtwoord c.q. code) nodig.


Als je alles wil weten deatias enzow:P

Ik heb een Acer aspire  8930G :P, met ingeboud wifi, heb ubuntu op mijn usb stick staan een netbook Remix (goed tog  of moet ik de andere versie nemen?)
het word herkent in ubuntu, ik wil juist met de tools, de sleuter verkijgen van mijn EIGEN, netwerk

Re: Draadloos netwerk sleutel krijgen van buurman ?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/24, 17:10:51 »
In het boekje van uw router staat het adres. Daar kunt ge zien of uw netwerk beveiligd is, zoniet, dan staat er hoogst waarschijnlijk ook een uitleg in het beokje van hoe het te doen.

Over het kraken van draadloze netwerken gaan we u hier niet helpen als ge dit bedoeld.



Dat was eieglijk mijn doel jah, Maar oke als jullie dat niet willen uit leggen, is goed:)
dan ik ga verder Google ;)

Re: Draadloos netwerk sleutel krijgen van buurman ?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/24, 17:14:42 »
Het is illegaal, dus lijkt het mij normaal dat we het niet aan iedereen zijn neus gaan hangen :).

Nuja, slotje erop dus.