Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) verbinding geblokkeerd.  (gelezen 4200 keer)

(Opgelost) verbinding geblokkeerd.
« Gepost op: 2009/07/02, 20:15:39 »
Vandaag ben ik overgegaan op een andere provider. Sindsdien is de draadverbinding met het Internet van de computer die op het moment van overgang aanstond geblokkeerd. In het ikoontje met de dubbele monitor in het bovenpaneel rechts staat een rood vierkant met daarin een klein wit kruis. Als ik op dat ikoontje rechtsklik, blijkt de knop voor Verbindingsinformatie niet actief. Het probleem doet zich alleen op die computer voor, want de computer waarop ik dit schrijf heeft wel verbinding. De computer met het probleem draait onder Hardy Heron 8.04. Weet iemand hoe ik de blokkade ophef?
« Laatst bewerkt op: 2009/07/11, 17:09:01 door HermanDegenhart »

Offline dobby9

  • Lid
Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/02, 20:29:38 »
Zitten beide computers op de zelfde modem router.
Op de router en op de achterkant van de computer zitten vaak ledjes om aan te geven of er een physieke verbinding bestaat branden die ?
Op het icoontje klikken en aanzetten werkt niet dacht met rechter muisknop ?

Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/02, 20:44:22 »
De verbinding is bedraad. Mijn modem is een KPN Experia box. Ik heb maar een kabel, dus als ik de ene computer wil aansluiten, moet ik eerst de kabel uit de andere trekken. Ik vind dat best, want kan maar op een computer tegelijk werken. De letjes werken. Ik denk dat het een software probleem is. Op de computer waarop ik nu werk heb ik ook wel eens een verbindingsprobleem gehad. Maar toen kon ik erin. Ik moest ergens een aantal rode kruisjes wegklikken. Hoe kom ik daar nu bij? Er is namelijk ook geen vakje: verbindingen bewerken.

Offline dobby9

  • Lid
Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/02, 21:05:13 »
Wat bedoel je met toen kon ik er in ?
Ik heb van KPN een andere modem router , die toen ik het ingebruik nam moest configureren.
Daarna werkte het voor alle 4 uitgangen .
Moet ik alleen opnieuw doen als de stroom gedurende lange tijd af staat
Als ik de muis pointer op het icon  zet en op de rechter muisknop druk heb een optie enable networking met een vinkje
Als ik op dat vinkje click dan krijg ik de vraag disable networking en als ik ja zegt dan krijg het rode vakje met de witte kruis
Om de zelfde manier maak ik weer verbinding
Dat vakje wordt ook rood als de telefoon uitvalt terwijl de pc aanstaat en moet later worden herstelt zie boven

Offline Drummies

  • Lid
Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/02, 21:15:56 »
De verbinding is bedraad. Mijn modem is een KPN Experia box. Ik heb maar een kabel, dus als ik de ene computer wil aansluiten, moet ik eerst de kabel uit de andere trekken.

een KPN-Experia box heeft 4 ethernet aansluitingen .......iedere keer de kabel los halen lijkt mij niet erg best voor je aansluitingen/connectors.......is het niet mogelijk om een 2e netwerk kabel er bij te leggen........of anders een ethernet-switch aansluiten op die ene kabel en beide computers vanuit die switch bekabelen
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/02, 21:50:01 »
Het kabeleind in de Experiabox laat ik zitten. Ik trek steeds het andere eind in en uit de computer waar ik op dat moment mee werk. Houden jullie er wel rekening mee dat ik het over Hardy 8.04 heb. Wat er in Jaunty achter de verbindingsikoon zit is anders georganiseerd.
Na links klikken op het verbindingsikoon in Hardy verschijnt de knop: handmatige configuratie. Als ik daarop klik verschijnt een venster met twee delen, een voor draadverbinding en een voor een belverbinding. Het gaat om de draadverbinding. Het venster moet ik eerst ontgrendelen. Daarna kan ik op Draadverbinding klikken en daarna op eigenschappen. Dan verschijnt een venster met bovenin de zin: zwervende modus geactiveerd. Het vakje links is aangevinkt. Als ik dat ontvink, dan moet ik van alles en nog wat handmatig invoeren, dus ik denk dat dit zo hoort. Het was namelijk al aangevinkt. Toen ik hiermee aan het stoeien was, verdween het rode vlakje uit het verbindingsikoontje. De verbinding echter is nog steeds verbroken. Dat zegt dus ook niet alles. Als ik nu linksklik op het bewuste ikoontje, verschijnt nog steeds de knop: Handmatige configuratie, maar daarboven zit nog een knop: Bekabelde netwerk. Deze knop echter is grijs, ten teken dat ie inactief is. Die moet dus actief worden gemaakt. Ik denk dat het probleem dan is opgelost.

Offline Drummies

  • Lid
Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/02, 21:53:07 »
en als je rechts klikt op het netwerk applet en netwerk aanzetten aanvinkt ??

edit staat auto eth0 wel aktief (zwart bolletje in 8.04)
« Laatst bewerkt op: 2009/07/02, 22:00:41 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/02, 22:04:38 »
Netwerk aanzetten was al die tijd aangevinkt. Als dat zwarte bolletje in het ikoontje hoort te staan, dan is het er niet.

Offline Drummies

  • Lid
Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/02, 22:07:50 »
hmm hebben we het hier wel over network manager applet 0.7.0.......of probeer je het eea in te stellen in de network manager configuration ??
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/02, 22:11:42 »
Wij hebben het over nm-applet 0.6.6

Offline Drummies

  • Lid
Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/07/02, 22:13:59 »
in Hardy 8.04 ? is hier toch echt 0.7.0
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #11 Gepost op: 2009/07/02, 22:19:52 »
Afgelopen maandag, toen ik nog verbinding had, heb ik geupdate. Maar volgens mij kan het niet aan een klein verschil in versie liggen. Mocht er echter een nieuwe versie zijn, dan zal ik eerst verbinding moeten hebben om hem te kunnen downloaden.

Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #12 Gepost op: 2009/07/02, 22:23:13 »
Dat zwarte balletje in het verbindingsikoontje komt toch uit Windows? Heeft Ubuntu dat ook?

Offline Drummies

  • Lid
Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #13 Gepost op: 2009/07/02, 22:27:09 »
Dat zwarte balletje in het verbindingsikoontje komt toch uit Windows? Heeft Ubuntu dat ook?

geen idee ik gebruik geen Windows...........naar mijn idee is er wat aan de hand met je ethernet aansluiting op de pc die geen netwerk verbinding krijgt.........als je er niet uitkomt zou je evt nog een steunpunt kunnen vragen of die er evt een blik op wil werpen
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #14 Gepost op: 2009/07/02, 22:32:19 »
Goed idee. Ik zou bij iemand langs kunnen gaan. Ik woon in Amsterdam Noord. Zijn daar veel Ubuntu liefhebbers? Of anders in het Centrum.

Offline Drummies

  • Lid
Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #15 Gepost op: 2009/07/02, 22:36:49 »
klik in mijn onderschrift op steunpunt eenmaal op de site doorklikken naar Ubuntu steunpunten daar staat er vast wel een tussen  =D
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #16 Gepost op: 2009/07/03, 01:17:01 »
Volgens mij is het niet de kabel, maar is er iets in de software van de netwerkverbinding verschoven of zo. Er is iets ontvinkt geraakt dat aangevinkt had moeten zijn of omgekeerd. Zo iets denk ik. Aan ons de schone taak te vinden wat zich precies gewijzigd heeft.

Offline Drummies

  • Lid
Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #17 Gepost op: 2009/07/03, 07:43:53 »
wat je nog zou kunnen proberen ...is je pc kast open maken uiteraard spanningsloos en je ethernet kaart uit het pci slot te trekken :,evt kan je ervoor kiezen indien mogelijk om deze in een andere vrije pci slot te steken,je ethernet kaart vervangen als blijkt dat het er niet lekker uitziet is natuurlijk ook een optie

dit zijn de dingen die ik als 1e zou doen,maar nogmaals kan ik op afstand niet bepalen wat je mogelijkheden zijn
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #18 Gepost op: 2009/07/03, 09:44:46 »
Heren, de boef is gevonden. Het is de verbindingskabel tussen het modem en de computer. De kabel die ik van mijn nieuwe provider gekregen heb (Het Net) verbindt wel mijn andere computer, maar doet het niet op deze computer. Ik kreeg opeens het idee de oude kabel (van Alice) aan te sluiten en zie; de computer bleek verbonden. Daarna de nieuwe kabel weer terug en de verbinding was weer verbroken. Het ligt dus aan de spullen en niet aan de software. Met excuus aan Ubuntu. Het is dus alleen op te lossen als Het Net mij een nieuwe (en betere) kabel levert.

Offline Tom

  • Lid
Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #19 Gepost op: 2009/07/03, 11:31:56 »
Misschien is die kabel defect , gewoon een andere halen.
Maar dat kabeltje uit en  in trek , zou ik dus ook niet doen .
Gewoon  allebeide met de kabel verbinden. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: verbinding geblokkeerd.
« Reactie #20 Gepost op: 2009/07/03, 13:16:24 »
Dame en Heer, ik heb bij Het Net al een andere kabel besteld. Dat hoef ik niet te kopen, die moeten ze mij leveren.
Ik ben klein behuisd. Op mijn bureau heb ik maar plek voor een computer tegelijk. Vandaar dat ik wel eens een kabel erin en eruit moet halen. Ik zou natuurlijk draadloos kunnen gaan, maar dat geeft weer zo'n gedoe.

Re: (Opgelost) verbinding geblokkeerd.
« Reactie #21 Gepost op: 2009/07/07, 00:53:04 »
Het ziet er naar uit dat ik toch zelf een kabel moet kopen, een verbindingskabel tussen de Experia box en de computer. Wel een met slanke stekkers. Voldoet elke kabel of moet ik om een speciale vragen?

Re: (Bijna opgelost) verbinding geblokkeerd.
« Reactie #22 Gepost op: 2009/07/07, 06:23:36 »
Dat dacht ik ook, maar zij stellen zich kennelijk op het standpunt: wij leveren een installatie-pakket en als je wat anders nodig hebt, dan koop je dat maar. Ik kan hier natuurlijk een tijdje over gaan steggelen, maar ik denk niet dat ik die lui van hun standpunt afkrijg.