Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: herstellen document mislukt in open office  (gelezen 7889 keer)

Offline Agnes

  • Lid
herstellen document mislukt in open office
« Gepost op: 2010/02/26, 10:38:09 »
Gelukkig had ik gisteren nog een versie van het document naar mijn email adres gemailed anders was ik mijn volledige eindscriptie kwijt geweest.
Vanochtend crashte openoffice en sindsdien kan het document niet meer hersteld worden.
Het document dat 500 kb groot was, is in mijn documentenmap nu nog maar 17 kb en kan niet meer hersteld worden.

als ik hem nog wil herstellen, want het was opgeslagen als windows 200/xp document (omdat ik het dan op mijn werk mail kan openen).
Als het herstellen mislukt geeft ie wel een filterselectie aan, als ik de optie windows 97/200/xp sjabloon aanvinkt dan krijg ik de melding: dit is geen win-word 97 bestand.

Is hier nog een oplossing voor te vinden? Ik hoop van wel want anders is al mijn werk van vandaag voor niets geweest.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/26, 10:47:10 door Agnes »

Re: herstellen document mislukt in open office
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/26, 13:23:27 »
Dat is balen...
Ik kan je niet helpen, maar ben wel benieuwd of er een oplossing hiervoor is. Ik heb hetzelfde ooit meegemaakt met een minder belangrijk document. Zou het programma niet ergens een backup staan hebben van tussentijds opgeslagen documenten?
Wat ik wel altijd doe is mijn werk opslaan in het .odt formaat van het programma. Als ik het dan nog ergens anders nodig heb of moet opsturen naar windowsgebruikers dan maak ik een nieuwe kopie in .doc. Als ik verder wil werken open ik dan altijd opnieuw het originele .odt bestand. Is een paar muisklikken meer werk.


Re: herstellen document mislukt in open office
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/26, 19:19:02 »
Als een bestand van 500 kb naar 17 kb is gerediseerd, heeft u dikke pech. Uw werk van vanochtend is verloren.  :'(
Openoffice gaat zelf geen reservekopie gaan opslaan. U heeft gelukkig nog een reservekopie staan in uw mailprogramma. Corrupte bestanden kunnen niet worden hersteld. Toch niet als ze zo in omvang gerediseerd zijn. Eventuele kleine foutjes gaat OpenOffice.org nog zelf herstellen. Indien dit niet meer mogelijk blijkt te zijn, bestaat er maar éénrichtingsverkeer meer voor het corrupte bestand en dat is richting vuilbak.  :'(

U kan deze informatie ook nog eens navragen op het openoffice.org forum voor Nederlandstalige gebruikers. Dit is een jammerlijke zaak waar ik me lichtjes ervaringsdeskundige in voel.  :'(

Offline koos4401

  • Lid
Re: herstellen document mislukt in open office
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/27, 11:28:49 »
Citaat
Zou het programma niet ergens een backup staan hebben van tussentijds opgeslagen documenten?

Heb je deze optie aanstaan? De zoekwoorden zijn voor/van de F1=Help van OO-Writer; "reservekopieën;automatisch "; het antwoord is heel duidelijk vind ik zelf:
 
Citaat
Zo kunt u een reservekopie maken telkens wanneer u een document opslaat:
1.Kies Extra - Opties - Laden/Opslaan - Algemeen.
2.Markeer Altijd een reservekopie maken.
Als de optie Altijd een reservekopie maken is geselecteerd, wordt de oude versie van het bestand in de map voor reservekopieën opgeslagen telkens wanneer u de huidige versie van het bestand opslaat.
U kunt de map voor de reservekopie wijzigen door Extra - Opties - OpenOffice.org - Paden te kiezen en vervolgens het pad Reservekopieën in het dialoogvenster te wijzigen.
De reservekopie heeft dezelfde naam als het document, maar de extensie is .BAK. Als de map van de reservekopie al een dergelijk bestand bevat, wordt het zonder waarschuwing overschreven
Zo kunt u herstelinformatie automatisch elke n minuten opslaan:
1.Kies Extra - Opties - Laden/Opslaan - Algemeen.
2.Markeer AutoHerstel-informatie opslaan elke en selecteer het tijdsinterval.
Deze opdracht slaat de informatie op die nodig is om het huidige document in geval van een crash te kunnen herstellen. OpenOffice.org probeert bij een crash ook om automatisch AutoHerstel-informatie voor alle geopende documenten op te slaan.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline Agnes

  • Lid
Re: herstellen document mislukt in open office
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/06, 19:33:23 »
bedankt voor alle tips, ik ga de optie van koos4401 zeker proberen. het was voor mij ook de eerste keer dat openoffice crashte en dat ik mijn document kwijt raakte, meestal is een document te herstellen alleen deze keer ging het volledig mis.

Offline koos4401

  • Lid
Re: herstellen document mislukt in open office
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/06, 21:36:28 »
Helaas leer je van de eerste crash het meest. Je wilt niet weten wat in allemaal (in 1996) heb gezegd toen mijn eerste HD )met W95) crashte. (ik had toen nog geen back-up discipline noch geld daarvoor) Sindsdien wantrouw ik opslagmedia als de pest.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523