Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Onderste werkbalk  (gelezen 1061 keer)

Offline Marinus

  • Lid
Onderste werkbalk
« Gepost op: 2012/05/15, 20:08:20 »
In de nieuwe 12.04 zie ik geen onderste werkbalk meer. Vroeger klikte ik links (of rechts) bovenaan op het streepje en verplaatste wat ik open had staan naar de onderste werkbalk waarmee het ook weer gemakkelijk te openen was. Nu klik ik op het streepje en bv mijn spreadsheet in Calc is weg. Hoe open ik dat daarna weer? Ook  'beeld' 'extra paneel' lukt het mij niet meer naast elkaar 2 spreadsheets zichtbaar te hebben staan. Als ik in één paneel een spreadsheet open is het andere paneel verdwenen. Vooral geen onderste werkbalk meer vind ik een groot gemis. Doe ik iets verkeerd?
Ubuntu 12.04 Unity

Re: Onderste werkbalk
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/15, 21:11:26 »
Ze verdwijnen in de launcher. De balk links  ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Onderste werkbalk
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/15, 21:51:16 »
Er staat een balk pontificaat in beeld, aan de linkerkant. Druk op de Ubuntu-knop, typ in "help" en start de hulp voor meer informatie.

Offline Marinus

  • Lid
Re: Onderste werkbalk
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/16, 01:42:33 »
"ze verdwijnen in de launcher" alleen zie ik die daar niet, of ik moet Calc opnieuw openen. Ik vond het vroeger toch gemakkelijker. Wat is het voordeel dat de onderste werkbalk weg is?
Ubuntu 12.04 Unity

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Onderste werkbalk
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/16, 06:30:34 »
"ze verdwijnen in de launcher" alleen zie ik die daar niet, of ik moet Calc opnieuw openen. Ik vond het vroeger toch gemakkelijker. Wat is het voordeel dat de onderste werkbalk weg is?

meer "ruimte" voor de apps. daarom is het zo jammer dat het launchpanel blijft staan na opening van een applicatie. in 11.10 verdween die om nog meer ruimte te maken. (al kun je zelfs de launcher op auto-hide zetten)

Re: Onderste werkbalk
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/16, 09:48:46 »
"ze verdwijnen in de launcher" alleen zie ik die daar niet, of ik moet Calc opnieuw openen. Ik vond het vroeger toch gemakkelijker. Wat is het voordeel dat de onderste werkbalk weg is?
Dan doe je toch iets verkeerd. Je drukt op minimaliseren linksboven in het scherm bij een gemaximaliseerde toepassing (waar normaal de venstertitel staat, ga er met je muis overheen), dan verkleint het venster zich richting de launcher (de linker balk dus) en licht de corresponderende knop op met een subtiele animatie. Er staat ook een pijltje bij.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Onderste werkbalk
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/16, 09:58:00 »
Ik vond het vroeger toch gemakkelijker.
In dat geval heb je verschillende keuzes: Gnome-terugvalmodus, Xubuntu, Kubuntu, ....

Er wordt je gelukkig niks door de strot gedouwd, zoals bij versie 8 van een concurrerend besturingssysteem.  =D

Re: Onderste werkbalk
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/16, 10:19:50 »
"Er wordt je gelukkig niks door de strot gedouwd, zoals bij versie 8 van een concurrerend besturingssysteem.  =D"

Dan installeer je Object Desktop of KDE for Windows. Werken prima Windows 8 en dan heb je ook een andere omgeving dan Metro. Toegegeven dat het op Linux iets makkelijker gaat om te switchen, maar het kan dus wel :)