Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: desktop pictogrammen vastzetten  (gelezen 5729 keer)

desktop pictogrammen vastzetten
« Gepost op: 2014/05/08, 21:50:47 »
Hoi Lui,

Ik heb net xubuntu 10.04 geinstalleerd, en alles werkt perfect out of the box. Heb alleen nu een klein probleempje.
Hoe zet ik mijn pictogrammen op het bureaublad vast. Ik schuif mijn prullenbak steevast naar links onder, maar na iedere herstart staat dat kreng weer bovenaan. Zal wel een kleine instelling zijn,  maar ik kom er niet uit. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes, Ben

Re: desktop pictogrammen vastzetten
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/08, 22:39:45 »
Klik met de rechtermuisknop op het bureaublad, nu opent er een menuutje, haal het vinkje weg bij "Uitgelijnd houden"

Mag ik vragen, waarom Xubuntu 10.04 en niet 12.04 of de nieuwste versie 14.04?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: desktop pictogrammen vastzetten
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/08, 22:54:37 »
Sorry Gijsbert, is 14.04 ipv 10.04, maar uitgelijnd houden krijg ik niet in het menu

Re: desktop pictogrammen vastzetten
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/08, 23:19:07 »
Wat krijg je wel te zien?
Ik heb even op mijn Xubuntu (staat op een netboekje) gekeken, maar die heb ik inmiddels zo aangepast dat het niet meer op Xubuntu lijkt. Op mij Desktop werkt het wel zoals eerder beschreven.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: desktop pictogrammen vastzetten
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/09, 17:41:32 »
Alleen maar bureaubladpictogrammen schikken, en bureaublad instellingen

Re: desktop pictogrammen vastzetten
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/09, 21:10:12 »
Dat is correct, Ben.
Die keuzes heb ik dus ook.
En kan dus net als U deze instelling niet vinden.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: desktop pictogrammen vastzetten
« Reactie #6 Gepost op: 2014/05/15, 00:07:26 »
Schijnt niet echt makkelijk te zijn, niemand anders dan met dit probleem(pje)?

Offline Henkp

  • Lid
Re: desktop pictogrammen vastzetten
« Reactie #7 Gepost op: 2014/05/15, 11:49:02 »
Tja ik zit ook met dat probleem met Ubuntu 14.04 LTS, en wat ik ook daar in mis is een goed software menu. zo iets als wat je met Linux mint 13 Xfce wel heb. Tevens kan ik op de Ubuntu niet de boven menu balk bewerken om het weerbericht er in te plaatsen, ik kan er op klikken wat ik wil maar het staat muur vast ook het linker zijbalk menu krijg ik niet verplaats naar beneden.
Voor alle duidelijkheid het is op een 2 jaar oude Toshiba Laptop 64 bits met dual boot win7.
Bij voorbaat vriendelijke dank voor een eventuele oplossing.

Henk

Re: desktop pictogrammen vastzetten
« Reactie #8 Gepost op: 2014/05/15, 12:26:20 »
Is de balk niet vergrendeld? Linker muisknop op de werkbalk en dan kiezen werkbalk, werkbalkvoorkeuren?

Offline Henkp

  • Lid
Re: desktop pictogrammen vastzetten
« Reactie #9 Gepost op: 2014/05/15, 12:36:29 »
@ Kareltjekrul, ik kan er op klikken wat ik wil links of rechts met de muis, maar niets dat werkt laat helemaal niets zien. :-*

Re: desktop pictogrammen vastzetten
« Reactie #10 Gepost op: 2014/05/15, 21:50:58 »
En als je naar alle instellingen gaat onder op het whiskermenu en dan bij persoonlijk-werkbalk?

Offline Henkp

  • Lid
Re: desktop pictogrammen vastzetten
« Reactie #11 Gepost op: 2014/05/15, 22:26:19 »
Dat werkt helaas ook niet. Maar kan ik het ook helemaal opnieuw weer dual boot installeren. Zonder dat ik win 7 kwijt raak. En dan Xubuntu 14.04 LTS er op zetten. Dan maar hopen dat het beter gaat werken.

Re: desktop pictogrammen vastzetten
« Reactie #12 Gepost op: 2014/05/15, 22:28:03 »
Ja hoor, kies je voor ubuntu 14.04 vervangen

Re: desktop pictogrammen vastzetten
« Reactie #13 Gepost op: 2014/05/15, 22:29:03 »
En duimen :police: O0

Offline Henkp

  • Lid
Re: desktop pictogrammen vastzetten
« Reactie #14 Gepost op: 2014/05/15, 23:02:50 »
Nou ik wil er nu Xbuntu op installeren vanwege dat daar wel een mooi menu in zit. En dat mis ik toch ook erg bij Ubuntu 14.04 LTS. Dus dat word mogen dan, ik laat het wel even weten of dat wel goed werkt.

Offline Henkp

  • Lid
Re: desktop pictogrammen vastzetten
« Reactie #15 Gepost op: 2014/05/16, 19:39:10 »
Nou Kareltjekrul dat vervangen dat staat er niet in, in dat menu bij mij stond alleen maar er zijn meerdere besturings-systemen aanwezig wild u hem er bij plaatsen?
En op de 2e regel stond vervangen enz. dat heb ik maar niet gedaan deze keer, daar ik dat al eerder op een oude xp had toegepast en toen was de hele win xp verdwenen, nu was dat niet zo erg hoor. Maar dat wilde ik nu niet mee maken op de Laptop dus heb ik maar voor de eerste optie gekozen om de xbuntu 14.04 LTS er op te installeren. En ik moet zeggen dat werkt vlekkeloos bij de installatie werd er zelfs gevraagd of dat ik mijn draaloos netwerk wilde installeren, dat heb ik dus gedaan en dat ging perfect. alleen toen ik opnieuw had opgestart toe zag hij dat niet meer en moest ik het als nog even instellen. Wel vreemd dat dit niet bij de ubuntu 14.04 LTS vermeld staat.
En wat de iconen op de desktop betreft die kan ik nu plaatsen waar ik zelf wil heb zelfs de vuilnis emmer helemaal aan de rechter onderzijde van mijn scherm geplaatst en na het opnieuw opstarten staat hij er nog steeds. Alleen moet je niet Bureaubladpictogrammen schikken klikken daar dan alles aan de linker zijde komt te staan.
Maar in ieder geval bedankt voor je tips, ik ben nu reuze blij dat alles vlekkeloos werkt ondanks dat je zelf veel meer programma's moet installeren die bij Ubuntu 14.04 LTS er al standaard in zitten.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/16, 19:42:03 door Henkp »

Re: desktop pictogrammen vastzetten
« Reactie #16 Gepost op: 2014/05/16, 21:09:50 »
Mooi dat alles werkt, bij mij werkte ook alles out of the box en soms blijft die vuilnisbak ook wel staan. Maar lang niet altijd.
Ik leer er wel mee leven haha.

Groetjes Ben