Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]Van Planet>GMail>Thunderbird en vise versa  (gelezen 1114 keer)

FrSu

  • Gast
[opgelost]Van Planet>GMail>Thunderbird en vise versa
« Gepost op: 2012/02/04, 11:12:09 »
Ik heb van oudsher een Planet mailadres en heb niet zo veel verstand van accounts en de diverse mailprogramma's. :o

Heb vroeger Evolution gebruikt, maar i.v.m. Android tablet en smartphone gebruik heb ik nu Gmail. Ik verstuur en ontvang mijn mail vanaf Gmail via Planet, want ik wil mijn originele mail adres blijven gebruiken. Dit werkt gewoon goed en wil dit ook zo houden. Hoef nu ook geen back-ups meer te maken van Evolution als ik een nieuwe distro wil installeren, wel zo makkelijk. ^-^

Nu vind ik het gebruik van Gmail (webbased) niet zo plezierig op mijn netbook, zelfs in compacte mode. Gewoon niet overzichtelijk genoeg voor mij. :-[

Ik zou nu een mailprogramma als Thunderbird hiervoor willen gebruiken, Evolution kan natuurlijk ook. Deze moet dan een directe link hebben met Gmail. Dus wat ik verzend en ontvang in Thunderbird is ook zenden en ontvangen in Gmail.

In Gmail blijft dan mijn mail bewaard, zodat ik in mijn mailprogramma geen back-up hoef te maken.

M.a.w.:

Ontvangen: Van Planet>Gmail>Thunderbird
en verzenden: Van Thunderbird>Gmail>Planet

Kan dit? En zo,ja hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Groet,
Frits
« Laatst bewerkt op: 2012/02/04, 12:04:45 door FrSu »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Van Planet>GMail>Thunderbird en vise versa
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/04, 11:14:55 »
Je kunt in Thunderbird gewoon deze accounts toevoegen, Thunderbird "weet" hoe het werkt met je provider en met Gmail.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

FrSu

  • Gast
Re: Van Planet>GMail>Thunderbird en vise versa
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/04, 12:04:25 »
Inderdaad :D. Werkt dus prima. Wel voorkeuze op Imap laten staan.

Bedankt!

Re: [opgelost]Van Planet>GMail>Thunderbird en vise versa
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/04, 18:36:53 »
Ontvangen: Van Planet>Gmail>Thunderbird
en verzenden: Van Thunderbird>Gmail>Planet

Als je je planet en Gmail gewoon in Thunderbird instelt zoals hierboven vermeld dan wordt de situatie:
Ontvangen:
Planet > Thunderbird
Gmail > Thunderbird
Versturen:
Thunderbird > Planet of Gmail (kan heel simpel geselecteerd worden)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Dave

  • Lid
Re: Van Planet>GMail>Thunderbird en vise versa
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/04, 18:58:40 »
Wel voorkeuze op Imap laten staan.

Bedankt!


waarom?

Re: [opgelost]Van Planet>GMail>Thunderbird en vise versa
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/04, 19:03:47 »
Omdat pop3 zuigt natuurlijk. Imap is gewoon nieuwer en veel beter.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit