Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Batterij in Ubuntu 10.10 leeg, terwijl in Windows 7 op 87%.  (gelezen 1090 keer)

Xnafets

  • Gast
Batterij in Ubuntu 10.10 leeg, terwijl in Windows 7 op 87%.
« Gepost op: 2011/03/14, 01:11:17 »
Hallo allemaal,

Vorige week heb ik op mijn netbook (Acer Aspire One) Ubuntu Netbook Remix 10.10 geïnstalleerd.
Het werkt allemaal heerlijk.

Mij is opgevallen dat als mijn netbook aan de AC ligt, hij niet verder lijkt te laden dan 75%.
Zojuist heb ik geprobeerd om zonder AC te werken, maar dan valt de netbook na een paar minuten uit omdat de batterij leeg is. Althans, dat beweert het systeem.

Nu heb ik mijn netbook opgestart in Windows 7 en kan ik nog zo'n 4 uur werken met 50%.

Weet iemand waar de vertekende indicatie van Ubuntu aan zou kunnen liggen en wat zou ik hieraan kunnen doen?


Re: Batterij in Ubuntu 10.10 leeg, terwijl in Windows 7 op 87%.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/14, 10:24:14 »
how de accu en de Bios ..... ???

Waarom zou dan Windows het dan wel goed doen ?

Misschien kan je het energiebeheer uitschakelen in Ubuntu .....
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Batterij in Ubuntu 10.10 leeg, terwijl in Windows 7 op 87%.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/14, 11:11:23 »
how de accu en de Bios ..... ???

Waarom zou dan Windows het dan wel goed doen ?

Misschien kan je het energiebeheer uitschakelen in Ubuntu .....

Bij mijn eigen Aspire One (oud model) heb ik ooit eenzelfde accuprobleem op die manier opgelost (weet niet meer of het ook in Windows voorkwam). In elk geval is het een ingreep van de categorie "baat het niet, dan schaadt het niet", en dat zijn mijn favoriete ingrepen.

Energiebeheer uitschakelen, waar jij aan denkt, is echter een zware ingreep met veel nadelige neveneffecten....