Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Error:BrokenCount>0  (gelezen 931 keer)

Offline Gamer

  • Lid
Error:BrokenCount>0
« Gepost op: 2016/02/24, 21:19:21 »
Na het updaten krijg ik de volgende fout melding: An error occurred, please run Package Manager from the right-click menu or apt-get in a terminal to see what is wrong. The error message was: ' Error:BrokenCount>0'. This usually means that your installed packages have unmet dependencies.

Ik heb geen nieuwe programmaa's of andere wijzigingen aan mijn systeem gedaan. Alleen de aangegeven update's uitgevoerd.

In package manager zie ik bij broken dependencies linux-headers-3.2.0-99-generic-pae staan.

Hoe ga/moet ik dit oplossen? gebruik nog ubuntu 14.04

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Error:BrokenCount>0
« Reactie #1 Gepost op: 2016/02/24, 21:22:04 »
Probeer dit eens in een terminal:
sudo apt-get install -f

Offline Gamer

  • Lid
Re: Error:BrokenCount>0
« Reactie #2 Gepost op: 2016/02/25, 18:36:47 »
Gisteren te laat geworden om mij er verder in te verdiepen. Maar vandaag geprobeerd.
Heb je code in terminal uitgevoerd. Zag een melding dat er niet genoeg schijfruimte over was. Vind ik wel vreemd, normaal krijg ik al wel eerder een medingn dat een schijf bijna vol is.
Deze had ik nu nog niet gehad.
Dus eerst maar even flink opgeruimt. oude kernels geruimt. Dit lukte eerst niet omdat hij steeds eerst de nieuwste wilde installeren. En daarna pas de oude wilde verwijderen.
Heb het nu zover voor elkaar dat de oude kernels nu weg zijn. Maar de laatste nieuwe kan ik niet terug vinden. En als ik opnieuw update uitvoer. Dan zegt hij dat er geen nieuwe updates zijn.

Als die update niet zo belangrijk is. Laat ik het maar even waaien. Als de officiƫle ubuntu 16.04 uitkomt ga ik deze installeren.

En ik heb mij vergist. Ik gebruik nog ubunu 12.04