Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Niet opgelost, laat maar gaan]Grafische kaart icm Ubuntu Karmic loopt mis  (gelezen 1671 keer)

Ik heb een paar weken geleden de bèta van Karmic Koals gedownload op cd gezet en geboot. Ik liep tegen het volgende probleem op: http://forum.ubuntu-nl.org/test-forum/live-cd-karmic-functioneert-niet-goed/msg489419/.

In het topic wordt mij aangeraden om te wachten tot de final release; het is en blijft immers een bèta. Vanochtend heb ik wederom Karmic(nu de final) binnengehaald, gebrand en geboot. Ik kan weer kiezen tussen opstartmodi, maar zowel bij de Live-sessie als "Enkel installatie" krijg ik de strepen in beeld die ik beschrijf in het topic in de link. Dit heb ik bij 8.04, 8.10 en 9.04 niet gehad. Heeft iemand een oplossing?

Grafische chip: nVidia GeForce 7050 PV
Beeldscherm: Samsung SyncMaster 793DF, CRT

Alvast bedankt,

Stefan ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/21, 13:24:20 door SteefuitHeerlen »
Bezoek ook eens de Ubuntu NL IRC-kanalen! |

zwaardmeester

  • Gast
Re: Grafische kaart icm Ubuntu Karmic loopt mis
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/03, 02:33:17 »
Kun je in veilige modus opstarten? Probeer dan eens de visuele effecten uit te zetten. Te vinden via Systeem->Voorkeuren->Uiterlijk o.i.d.


Offline merijn

  • Lid
Re: Grafische kaart icm Ubuntu Karmic loopt mis
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/03, 13:17:17 »
Krijg je meteen bij de installatie dit?.
Zo ja dan moet je misschien de alternate versie binnen halen van Karmic koala.
Dan krijg je een tekst gestuurde installatie.
Mogelijk kan je daarna als alles naar keuze is ingesteld,wel een goed beeld hebben nadat het systeem voor de eerste keer opstart.
Na de installatie zijn er videokaartdrivers beschikbaar die restricted zijn,hieruit kan je kiezen uit geloof ik  twee versies van je videokaartdrivers.
Een oudere en de nieuwste.
In mijn pc zit een nvidia gt 8500 videokaart van Asus,die werkt dus prima met de nieuwste driver.
 

Re: Grafische kaart icm Ubuntu Karmic loopt mis
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/03, 13:48:52 »
BUG report 425372: GeForce 7050 PV does not work on karmic
Onderaan dit 'BUG report' staat een advies dat je kunt proberen.
Je bent niet de enige met deze onboard chipset.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Re: Grafische kaart icm Ubuntu Karmic loopt mis
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/18, 20:05:26 »
BUG report 425372: GeForce 7050 PV does not work on karmic
Onderaan dit 'BUG report' staat een advies dat je kunt proberen.
Je bent niet de enige met deze onboard chipset.

Allereerst excuses aan alle antwoorders dat ik zo laat reageer. Mijn oma is een maandje terug overleden en daar ben ik een tijdje behoorlijk misselijk van geweest.  :'(:)

Inderdaad Don Pedro, ik heb de reports doorgelezen en er zijn zelfs mensen met mijn exacte moederbord met dit probleem. Ook in de daily builds zit de fout nog altijd. Als het probleem niet wordt opgelost met Lucid Lynx, dan denk ik dat ik Ubuntu ga verlaten en een andere distributie moet proberen. Zo werkt het jammer genoeg niet :-[.

Merijn: zelfs opstarten met de live-cd/-usb werkt niet, ik word meteen geconfronteerd met de rare strepen.

Groet,

Stefan.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Grafische kaart icm Ubuntu Karmic loopt mis
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/19, 07:41:49 »
Probeer toch maar eens de alternate-cd. http://releases.ubuntu.com/karmic/ En ook eens proberen met F4 veilige grafische modus en onder F6 met acpi=off en nolapic aan te vinken (met space- of enter-toets)
En anders gebruik je gewoon 9.04 of 8.04.3. Je hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te hebben en sommige zaken staan nog een beetje in de kinderschoenen. Hopelijk dat alles beter zal draaien de komende twee uitgaven (10.04 en 10.10)
En doe dan eens de hardware test via Systeem>Beheer>Systeem Testen. Zo krijgt men gegevens over alle hardware die je gebruikt. Of ze er echt iets mee doen kan ik je niet zeggen maar sinds ik het deed maanden terug werkt het hier allemaal wat beter.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Grafische kaart icm Ubuntu Karmic loopt mis
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/21, 09:08:40 »
Probeer toch maar eens de alternate-cd. http://releases.ubuntu.com/karmic/ En ook eens proberen met F4 veilige grafische modus en onder F6 met acpi=off en nolapic aan te vinken (met space- of enter-toets)
En anders gebruik je gewoon 9.04 of 8.04.3. Je hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te hebben en sommige zaken staan nog een beetje in de kinderschoenen.
Inderdaad heir4c, ik hoef niet per se mee te fietsen met het nieuwste van het nieuwste, maar ik vind het gewoon raar dat het nu ineens niet meer werkt. Nou ja, ik ga de alternate-CD eens proberen en eens zien hoe dat uitpakt. Ik laat het je/jullie weten.

Stefan

Offline sveens

  • Lid
Re: Grafische kaart icm Ubuntu Karmic loopt mis
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/21, 09:35:24 »
Sinds ik 9.10 heb geinstalleerd loopt het bij mij ook erg stroef met de grafische kaart. Vooral met Thunderbird is het allemaal erg schokkerig. Ook tijdens het opstarten heb ik af en toe wegvallende momenten (mijn beeldscherm dan  ;).
9.04 beschouw ik als de beste Linux versie. Alles loopt geweldig.

Ik heb nu Mint geinstalleerd (die gebruikt de archieven van Ubuntu, volgens mij is het Ubuntu) met de versie die gelijk is aan 9.04. Dat is de laatste final versie. Deze loopt bijzonder soepel en is heel mooi. Er komt een nieuwe MINT aan en dat is dan weer een afgeleide van 9.10. Aleen de namen zijn anders. Afwachten hoe die reageert op de hardware.

Ik wil alleeen maar zeggen dat er met 9.10 toch het een en ander aan de hand is. Ik ben met deze versie niet zo blij.

Re: Grafische kaart icm Ubuntu Karmic loopt mis
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/21, 09:46:53 »
Sinds ik 9.10 heb geinstalleerd loopt het bij mij ook erg stroef met de grafische kaart. Vooral met Thunderbird is het allemaal erg schokkerig. (..)
Dan heb je geluk. ;) Mijn computer geeft niet eens beeld weer XD

9.04 beschouw ik als de beste Ubuntu versie.
Mee eens. Hier even stabiel als Hardy(LTS).

Ik wil alleeen maar zeggen dat er met 9.10 toch het een en ander aan de hand is. Ik ben met deze versie niet zo blij.
Ik weet het nog niet. Eerst nog maar eens proberen met de alternate-CD en dan kijk ik wel of het lukt.

Stefan

Edit: Nee, ook de alternate-CD met de genoemde modi heeft geen soelaas geboden. Ik blijf bij Jaunty en als alles goed gaat Lucid.

Stefan de Vries
« Laatst bewerkt op: 2009/12/05, 11:42:07 door SteefuitHeerlen »
Bezoek ook eens de Ubuntu NL IRC-kanalen! |