Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kleine inconsequentie in indicator-bluetooth  (gelezen 3460 keer)

Kleine inconsequentie in indicator-bluetooth
« Gepost op: 2011/09/29, 00:30:08 »
Ik weet niet precies of die indicator zo heet, maar die indicator voor Bluetooth die standaard aanstaat in 11.10 bevat een kleine inconsequentie.
"Bluetooth aanzetten"
"Bluetooth uitschakelen"

Beter zou zijn om of inschakelen/uitschakelen te kiezen of aanzetten/uitzetten, maar geen combi van beide, want dat is inconsequent.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Kleine inconsequentie in indicator-bluetooth
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/29, 09:00:09 »
Hey Vistaus,

Heb je interesse om zelf alvast de suggestie te doen in LP? Je vindt wel vaker fouten en je weet ook al hoe vertalingen werken.

Dikke kans dat het pakket hiertussen staat: https://translations.launchpad.net/ubuntu/oneiric/+lang/nl?batch=300  (de 300 belangrijkste pakketten voor de komende release)

Verder;
Een klein foutje de volgende keer graag in het sticky topic: "Meld hier fouten in de vertaling van Ubuntu zelf".
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Kleine inconsequentie in indicator-bluetooth
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/29, 11:07:56 »
Ja, ik heb ook wel vaker suggesties gedaan, dat klopt, maar ik wist in dit geval niet precies hoe het pakket heet, dus dan gaat dat niet zo makkelijk he ;)

Re: Kleine inconsequentie in indicator-bluetooth
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/29, 13:23:38 »
Volgens de woordenlijst: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Vertaalteam/Naslag/Woordenlijst


enable: inschakelen
disable: uitschakelen

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Kleine inconsequentie in indicator-bluetooth
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/29, 13:51:08 »
..., maar ik wist in dit geval niet precies hoe het pakket heet, dus dan gaat dat niet zo makkelijk he ;)
Ik weet dat ook niet uit mijn hoofd. Maar denk dat ie bij de lijst van 300 staat
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Kleine inconsequentie in indicator-bluetooth
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/29, 14:16:08 »
Hoi allemaal,

Het pakket is gnome-bluetooth2 (staat inderdaad in die lijst). Ik heb het nu aangepast, zoals je hier kunt zien: https://translations.launchpad.net/ubuntu/oneiric/+source/gnome-bluetooth/+pots/gnome-bluetooth2/nl/+translate?batch=10&show=all&search=inschakelen

Ik weet niet of we dit nog naar gnome moeten sturen, misschien hebben ze geen zin om zo iets kleins te corrigeren

Re: Kleine inconsequentie in indicator-bluetooth
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/29, 15:19:26 »
@redmar: Dank voor het verbeteren! :)
Ik denk dat versturen naar GNOME wel zin heeft. Aangezien het toch zo klein is, kunnen ze het binnen 1 minuut fixen.