Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 8.04 installeren met aparte /Home partitie  (gelezen 930 keer)

Offline John K

  • Lid
8.04 installeren met aparte /Home partitie
« Gepost op: 2008/04/24, 18:10:47 »
Ik heb een aparte  /Home partitie en nu wil ik een clean  8.04 installeren. Moet ik nu eerst op de /Home partitie de copy van de 7.10 Home mappen plakken van mijn andere comp? Of moet ik eerst installeren en dan de /Home map naar de nieuwe partitie kopieren/ plakken? Ik heb alleen thunderbird mail en firefox backups welke ik nodig heb. kan ik alle andere verborgen programmabestanden verwijderen voor ik mijn backup plak?

John k

cy

  • Gast
8.04 installeren met aparte /Home partitie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/24, 19:13:47 »
Hé, John

Je kunt het beste eerst installeren en dan kijken wat je van de oude /home kan overnemen. Dit werkt niet altijd goed omdat soms versies van programma's gewijzigd kunnen zijn bijvoorbeeld ik gebruik evolution en kon niet mijn bestanden simpel weg over zetten van de oude /home naar de nieuwe maar moest eerst een export maken op mijn oude systeem en die export importeren. Hoe dit bij thunderbird werkt weet ik niet. Voor firefox kan dit ook zo zijn omdat dit ook een nieuwe versie die niet per definitie op eenzelfde manier met zijn bestanden hoeft om te gaan. Eerst kaal installeren en dan verder kijken is mijn devies.

Cy

Klonk

  • Gast
8.04 installeren met aparte /Home partitie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/24, 20:25:26 »
Ik heb het gewoon geinstaleerd volgens de methode die hier beschreven is: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/installatie_gutsy_aparte_home/

En bij mij is het gewoon perfect gegaan, alles doet het, alle instellingen zijn overgenomen, alleen de multimedia dingetjes moest ik even opnieuw doen.

Offline Ramana

  • Lid
8.04 installeren met aparte /Home partitie
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/24, 20:41:48 »
Je kunt een partitie voor verschillende home-mappen gebruiken, Maar gebruik nooit dezelfde user-naam. Dus voor een verse install van 8.04 gebruik een nieuwe usernaam, en verplaats eventueel later de data bestanden.

kerkhoven

  • Gast
8.04 installeren met aparte /Home partitie
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/24, 21:57:06 »
Goedenavond forumleden,
Vanmiddag op drie pc's geupgrade van 7,10 naar 8.04 op een pc was ook automatix, staat er in 8,04 nog op. Op alle drie zijn de home mappen goed overgenomen.  Opvallend perfecte werking met firefox, tekst vergroten met de complete pagina's. Firebird is ook compleet overgenomen. Alleen nog even met sun java stoeien om steaming info te bekomen.  Een feestdag met Hardy.
Vriendelijke groeten, Gijs.