Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows installeren in Virtual box  (gelezen 553 keer)

Offline frebae

  • Lid
Windows installeren in Virtual box
« Gepost op: 2012/09/29, 16:16:23 »
Hi,
Heb op mijn laptop met Xubuntu 12.04 virtual box geïnstalleerd.
In virtual box heb ik nu Windows 7 geïnstalleerd.
Is dit nu veilig naar virussen en spam toe of moet ik deze virtuele machine toch beveiligen ?

Met vriendelijke groeten,

Freddy

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Windows installeren in Virtual box
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/29, 16:33:43 »
Windows in virtualbox is even (on)veilig als een directe installatie. Wat wel handig kan zijn is een snapshot/momentopname van de virtuele machine maken. Als je de machine gebruikt hebt kan je de snapshot terugzetten, en dan zijn alle instellingen en programma's weer terug zoals toen je begon. Het nadeel is dan wel dat je documenten etc niet in de virtuele machine kunt opslaan.

Offline frebae

  • Lid
Re: Windows installeren in Virtual box
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/29, 18:22:39 »
Ik ging er vanuit dat als ik Linux installeerde als basis besturingssysteem ik een veel veiligere machine zou hebben.
Dat blijkt dus niet het geval te zijn ?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Windows installeren in Virtual box
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/29, 20:25:31 »
Je windows heeft gewoon een netwerk verbinding naar het internet toe, dus gewoon onveilig, zonder bescherming.

Heb ook al gelezen dat men de virtuale os indien deze uit staat, men ook files zou kunnen wijzigen in de afgesloten virtuele os.

Offline Dave

  • Lid
Re: Windows installeren in Virtual box
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/02, 00:02:05 »
Je windows heeft gewoon een netwerk verbinding naar het internet toe, dus gewoon onveilig, zonder bescherming.

Heb ook al gelezen dat men de virtuale os indien deze uit staat, men ook files zou kunnen wijzigen in de afgesloten virtuele os.

met je basis systeem zal niks gebeuren maar je virtuele windows kun je uiteraard wel verklooien.
Maar een momentopname terug zetten of een copy is vrij eenvoudig.
als opslag neem je een gedeelde map in je basis systeem.

Verder kun je eenvoudig met je linux browser wat opzoeken en downloaden voor je windows.
wanneer je zo'n bestand nog eens scant heb je weinig te duchten.