Het virus uit de eerste post, daar is mijn vader ooit ingetrapt (op de laptop van mijn moeder weliswaar, die niet wist wat ze met de melding van "AVG" (not!) aanmoest, en om hulp vroeg..). Het virus schakelde het beveiligingscentrum van XP volledig uit, was niet meer te bereiken. Gelukkig een licentie met volledige support van Microsoft. En ik moet zeggen, petje af voor de inzet van de Microsoft support. Goed bereikbaar, en vol aandacht om het probleem op te lossen. Ik heb meer dan een uur met ze aan de lijn gehangen om te pogen het systeem te herstellen. Meerdere keren opnieuw opstarten en herstellen systeem naar punt in het verleden e.d. op een verschrikkelijk trage pc, daar gaat veel tijd in zitten.
Uiteindelijk was de conclusie dat het systeem niet hersteld kon worden, en het opnieuw geïnstalleerd moest worden. Petje af voor de helpdesk van Microsoft, zij kunnen er niets aan doen dat het systeem niet te herstellen was, maar ik heb nog niet eerder zulke goede ondersteuning gehad via de telefoon. De helpdeskmedewerker van Microsoft kon het zelfs waarderen dat ik niet zo veel van Windows wist, omdat ik zelf Linux gebruiker was.