Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] ubuntu inlogscherm verdwenen  (gelezen 997 keer)

Offline ongame

  • Lid
[OPGELOST] ubuntu inlogscherm verdwenen
« Gepost op: 2009/11/04, 10:01:20 »
Hoi,

Een vraagje. Allereerst heb ik ubuntu 9.10 geïnstalleerd en vervolgens heb ik de kubuntu-desktop geïnstalleerd. Na herstarten krijg ik de kubuntu inlogscherm te zien. Graag wil ik de ubuntu inlogscherm weer terug maar ik wil wel kde behouden. Hoe krijg ik dat voor mekaar?
« Laatst bewerkt op: 2009/11/04, 15:28:12 door ongame »

zwaardmeester

  • Gast
Re: ubuntu inlogscherm verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/04, 11:04:58 »
Met het commando
sudo dpkg-reconfigure gdmkrijg je weer standaard het GDM (Gnome Display Manager) inlogscherm. Via het menu "Sessie" kan er ook gekozen worden om met KDE op te starten.Hoop dat het hiermee opgelost is.

Re: ubuntu inlogscherm verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/04, 11:06:04 »
Begrijp niet geheel de reden waarom je dat zou willen.

Even twee zaken,
1. Ubuntu werkt met GDM inlogschermen ( Gnome )
2. Kubuntu werkt met KDM inlogschermen ( KDE )

Maar mocht je toch graag je inlogscherm willen 'pimpen', dan kun je kiezen om een ander thema te gebruiken.
Een ander thema kun je vinden in Computer > Systeeminstellingen > Aanmeldscherm.
Dan krijg je een popup en vul je het paswoord in.
Vervolgens krijg je een scherm waar een tab op staat voor je 'Thema'.

Hier kun je thema's aan toevoegen en dan kun je het inlogscherm 'pimpen' ..... of je maakt zelf een leuk inlogscherm ... maar dat is een ander thema  ;)

EDIT: Bovenstaande werkt voor een KDE omgeving.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/04, 11:14:12 door donpedroII »
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline ongame

  • Lid
Re: ubuntu inlogscherm verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/04, 11:12:29 »
De punt is: Gnome inlogscherm heb je de keuze mogelijk om een gebruiker + taal te kiezen. Bij KDE wordt er verwacht dat je de inlognaam invult. Het is altijd prettiger om op de gebruiker te klikken en vervolgens je wachtwoord in te vullen.

Offline Dave

  • Lid
Re: ubuntu inlogscherm verdwenen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/04, 11:15:51 »
wat ik me zo herinner is er bij het opstartscherm nog een extra keuze mogelijkheid, links onder, waar je de opstart voorkeuze kunt ingeven.
Of dat nog zo is bij de huidige versies weet ik niet zeker maar kijk er eens naar.
Ik zelf vond de menu's maar een rommeltje worden met die 2 desktops, was allerminst goed gescheiden.


Re: ubuntu inlogscherm verdwenen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/04, 11:21:21 »
Heb hier een artikel gevonden wat je op weg zou kunnen helpen.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB