Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: How to pagina voor openSUSE komt online.  (gelezen 689 keer)

How to pagina voor openSUSE komt online.
« Gepost op: 2016/10/07, 18:34:31 »
De afgelopen tijd heb ik verschillende mensen geholpen met het installeren van openSUSE op hun computer. Als naslagwerkje heb ik die mensen een pdf bestand gegeven met de meest basale dingen om een installatie uit te voeren en het systeem af te configureren. Helaas is de site van Pjotr nog gebaseerd op openSUSE 13.2.

Nu dacht ik het is wel zo sociaal om dit met anderen te delen, zodat iedereen hier gebruik van kan maken. Daarom is er door mij een site ingericht:

https://sites.google.com/site/guidetoopensuse/home

Ik ben nog bezig met het toevoegen van gedeeltes, maar het begin is er.

Op de pagina die de installatie behandeld kan er tevens een pdf file worden binnengeharkt waarin de meeste informatie ook staat. Let op dat het bestand en de site volledig Engelstalig zijn!

Mensen die suggesties hebben kunnen deze altijd bij mij melden. Uiteraard is het ook mogelijk om te helpen met het opzetten en bijhouden van deze site.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline RikRik

  • Lid
Re: How to pagina voor openSUSE komt online.
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/07, 18:54:28 »
Super Vincent, je website staat al in m'n favorieten. 

Re: How to pagina voor openSUSE komt online.
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/07, 18:57:05 »
Super Vincent, je website staat al in m'n favorieten.

Thanx.

Elke keer als ik wat tijd heb wil ik een stukje gaan toevoegen aan de pagina.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: How to pagina voor openSUSE komt online.
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/09, 00:56:08 »
Ik hou het ook in de gaten, maar dat is meer om te zien of ik ooit ongelijk krijg ;)
Niet zo heel lang geleden heb ik namelijk geprobeerd om een minimale opensuus installatie te doen, en daar was ik niet heel erg tevreden over.
Je kunt kiezen voor IceWM en krijgt Zypper, maar bijvoorbeeld geen 'pulseaudio' en dan zit je al bijna op het gewicht van Lubuntu.
Nu zeur ik niet om een paar mb meer of minder, maar als ik bijvoorbeeld kies voor een lichtgewicht en heb de keuze tussen een distro die eigenlijk alles al heeft en lichter is dan een distro waarbij een aantal dingen ontbreken en zwaarder is... dan is een keuze makkelijk lijkt mij.
Opensuus zit met IceWM en Zypper rond de 90 mb... Ubuntu (14.04) zit met IceWM, Synaptic en pulseaudio (en meer programma's) onder de 70mb.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline atomos

  • Lid
Re: How to pagina voor openSUSE komt online.
« Reactie #4 Gepost op: 2016/10/09, 10:16:41 »
Top,
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: How to pagina voor openSUSE komt online.
« Reactie #5 Gepost op: 2016/10/09, 11:13:48 »
Inmiddels heb ik de basis dingen om openSUSE goed te configureren online gezet.

In de loop der tijd zal ik meer dingen toevoegen. Ik heb helaas niet heel veel tijd om dingen erbij te zetten (net wat te drukke baan en veel prive zaken), en heb liever dat er dingen goed staan dan dat er veel staat met foutjes erin.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline atomos

  • Lid
Re: How to pagina voor openSUSE komt online.
« Reactie #6 Gepost op: 2016/10/09, 11:36:06 »
Dank je wel voor het impuls. Zat er al een poosje tegen aan te hikken om een laptop vrij te maken en dan eventueel mijn desktop dualboot Kubuntu/Opensuse te gaan.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: How to pagina voor openSUSE komt online.
« Reactie #7 Gepost op: 2016/10/11, 22:00:39 »
Zojuist ook een pagina over het gebruik van Thunderbird in openSUSE toegevoegd.

Toch wel leuk als je net een nieuwe laptop binnen hebt en je die aan het configureren bent. Dan kan ik gelijk heel veel dingen meenemen voor op een site die ik aan het opzetten ben..
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: How to pagina voor openSUSE komt online.
« Reactie #8 Gepost op: 2016/10/12, 21:03:01 »
Vandaag pagina's over Firefox en uGet toegevoegd.

Ik zou haast denken dat de boel redelijk op de rit komt.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline atomos

  • Lid
Re: How to pagina voor openSUSE komt online.
« Reactie #9 Gepost op: 2016/10/12, 21:23:34 »
Ben nog lekker aan het lurken,, kortom toppie.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Re: How to pagina voor openSUSE komt online.
« Reactie #10 Gepost op: 2016/10/13, 13:02:04 »
Ben nog lekker aan het lurken,, kortom toppie.

Vandaag onder andere een stukje over het personaliseren van het bureablad toegevoegd.


openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: How to pagina voor openSUSE komt online.
« Reactie #11 Gepost op: 2016/10/16, 18:19:07 »
De afgelopen dagen weer wat extra dingen toegevoegd, waaronder een mooie optie die in LibreOffice Impress zit voor Remote Presenteren. Het enige dat je daarvoor nodig hebt is een Android telefoon met Android 2.3 of hoger met bluetooth, of zorgen dat je computer en telefoon in hetzelfde WiFI netwerk zitten.

Is een feature die ook werkt met andere Linux distributies en Windows trouwens.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu