Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: schermresolutie geforce 6600  (gelezen 1038 keer)

Offline Dave2

  • Lid
    • http://www.lorevanloon.be
schermresolutie geforce 6600
« Gepost op: 2007/10/13, 00:40:28 »
Hey allemaal

Ik ben vandaag van start gegaan met ubuntu geinstalleerd en alles werkt eigenlijk heel goed naar behoren ipv dat achterlijk microsoft gedoe.

Nu heb ik normaal een schermresolutie van 1440 x 900 en dat staat er nu niet tussen.
Kan het zijn dat de drivers van mijn geforce 6600 niet goed zijn geinstalleerd??

a) hoe kan ik dat zien??
b) waar kan ik drivers downloaden en hoe installeer ik ze

Ben helemaal nieuw en een leek in linux dus graag even uitleg indien mogelijk.

Met de vriendelijke groeten
Dave

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
schermresolutie geforce 6600
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/13, 03:01:22 »
Hoi Dave, welkom hier :)
Als je Ubuntu versie 7.04 (Feisty Fawn) hebt geïnstalleerd, dan is het vrij makkelijk:
Je moet in Synaptic de volgende 2 pakketten installeren: nvidia-glx-new en xresprobe. Synaptic vind je in Systeem>Administratie.
Nu heb je de drivers voor je videokaart geïnstalleerd.

Nu moet je een terminalvenster openen, en het volgende commando uitvoeren (kan je gewoon kopiëren en plakken):
sudo dpkg-reconfigure -p high xserver-xorg

Nu krijg je een paar vragen over je systeem: kies als driver nvidia (NIET nv). Kies bij de resoluties met de pijltjestoetsen, spatiebalk, tab en enter de goede resoluties.
Hierna moet je je computer opnieuw opstarten.

Nu zou de goede resolutie ingesteld moeten zijn. Is dit niet het geval, dan kan je dat alsnog goed zetten:
Druk op alt-F2 en kopieer de volgende opdracht:
gksudo nvidia-settings

Nu kan je alles instellen wat je wil :)

Offline Dave2

  • Lid
    • http://www.lorevanloon.be
schermresolutie geforce 6600
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/19, 14:06:42 »
Citaat van: Johanvd
Hoi Dave, welkom hier :)
Als je Ubuntu versie 7.04 (Feisty Fawn) hebt geïnstalleerd, dan is het vrij makkelijk:
Je moet in Synaptic de volgende 2 pakketten installeren: nvidia-glx-new en xresprobe. Synaptic vind je in Systeem>Administratie.
Nu heb je de drivers voor je videokaart geïnstalleerd.

Nu moet je een terminalvenster openen, en het volgende commando uitvoeren (kan je gewoon kopiëren en plakken):
sudo dpkg-reconfigure -p high xserver-xorg

Nu krijg je een paar vragen over je systeem: kies als driver nvidia (NIET nv). Kies bij de resoluties met de pijltjestoetsen, spatiebalk, tab en enter de goede resoluties.
Hierna moet je je computer opnieuw opstarten.

Nu zou de goede resolutie ingesteld moeten zijn. Is dit niet het geval, dan kan je dat alsnog goed zetten:
Druk op alt-F2 en kopieer de volgende opdracht:
gksudo nvidia-settings

Nu kan je alles instellen wat je wil :)
ok Johan bedankt in orde nu