Eerlijk gezegd zijn al die blockers, in welke vorm dan ook, een soort race naar de bodem, uiteindelijk moet men gewoon betalen voor content als men niet zelf het product wil zijn...
Dat kan misschien op gaan voor het commerciele deel van het internet. Er is ook nog een niet-commercieel deel. Dat waar het ooit mee begonnen en door ontstaan is, want het is de vercommercialisering die er in gesprongen is maar waar lang niet iedereen om gevragen heeft.
Ik betaal al voor het gebruik van internet, middels abo.
Ik betaal ook gewoon als ik iets online koop.
Ik betaal ook voor het downloaden van muziek.
Waarom zou ik in godsnaam moeten betalen om te weten waar ik kan gaan betalen omdat men graag heeft dat ik daar kom betalen?
Je betaald toch ook niet voor de reclamefolders die in je brievenbus vallen. Of voor de bilboards langs de weg. Het is nog altijd zo geweest dat reclamekosten betaald worden in de verkoopprijs, dus waarom zou dat hier ineens anders moeten?
Sterker nog ... ze zouden MIJ moeten BETALEN voor het gebruik van MIJN internetverbinding waar IK voor betaal, voor de extra slijtage van mijn pc door de extra belasting, en de extra laadtijd wat MIJ extra tijd kost.
Daarnaast vind ik het systeem van reclame uiterst ongepast.
Ik zal nooit vergeten dat mijn kid wat van sinterklaas wenste. Dus wij even online kijken wat dat kost. En verdorie op elke spelletjessite of tv-programma-site waar die kleine naar toe ging kwam dat artikel vet in beeld. Die kleine had niet door wat er gebeurde, maar wel dat er iets gebeurde.
En ik wil ook niet vooraf weten welk lingeriesetje ik binnenkort bij mijn vrouw kan verwachten, want ik wordt graag verrast.
Hier zal ten alle tijden het spel gespeeld worden van reclame blocken. Ze zoeken het maar uit.