Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop  (gelezen 893 keer)

Laptop
« Gepost op: 2016/10/11, 00:46:59 »
Hallo iedereen

Heeft er iemand ervaring met de volgende laptop merken,
HP G62
Samsung NP300E5A
Zelf gaat mijn voorkeur naar de HP het is voor het dagelijks werk en foto bewerking, schoolwerk.

mvg dimitri

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/12, 10:21:58 »
Hallo Dimitri,

Ik heb er zojuist eens op gezocht. Beide laptop modellen geven wat problemen bij de installatie op Ubuntu/Linux. Ik zou daar geen voorkeur voor kunnen uitspreken.

Voor dagelijks werk en foto bewerking, schoolwerk is een oud netboekje nog goed genoeg, even afgezien van het kleine schermpje. Aandacht besteden hoe het scherm je bevalt, ook bij zijdelings inkijken bijvoorbeeld, lijkt me een goed idee. En hoe het toetsenbord aanvoelt bijvoorbeeld. Verder kijken naar de USB poorten, aantal en plaatsing, USB 3, dat soort dingen.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline h2o

  • Lid
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/12, 12:10:50 »
Hoi h20,

De ene link zegt geen wifi en geen support van HP, de andere link zegt geen geluid plus een oplossing die werkt maar wel wat vreemd en de derde link zegt weer "wifi is gelijk OK". En dat allemaal in het Engels.

Wat heb je hier nou meer aan dan wat ik al in doodgewoon Nederlands in mijn reactie zei? Plus dat al deze links vijf, zes jaar oud zijn. Ze zijn dus gewoon verouderd gezien de snelle ontwikkelingen bij laptops.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2016/10/12, 21:59:23 »
Bedankt voor de antwoorden ik denk da ik anders ga zoeken het was voor de dochter en wil geen problemen als ze op school zit, en heb gehoord dat de leraar een paarde bril  op heeft je weet wat ik bedoeld het is windows of mac jammer dat er nog zoveel mensen die bril op hebben.

groetjes dimitri

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Laptop
« Reactie #5 Gepost op: 2016/10/12, 22:03:00 »
Hoi Dimitry,

Ik denk dat je daar wijs aan doet. Die van de paardebril was even nieuw voor me, maar ik snap hem :D.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Laptop
« Reactie #6 Gepost op: 2016/10/17, 21:34:29 »
Woonachtig in België ?

Zoek op: Oxfam Shop via het internet en kies de dichtstbijzijnde uit die ook computers verkoopt.

Voor maximum € 200,00 heb je al een 15" laptop i3 / Core Duo, ..., waarop je nog W7 moet opstarten en activeren. Deze laptops zijn tweedehands, volledig nagezien en werken perfect.
De laptops zijn afkomstig van de Europese Commissie ( Brussel ) en zijn meestal ingezet als kantoorlaptop of voor thuiswerkers. De laptops zijn krachtig genoeg om Photoshop, Gimp, AutoCad, ... te draaien.
Na de schoolperiode van de dochter kan je die alsnog omvormen tot een 'Linux-gestuurd computersysteem' . ^-^
Doe er uw voordeel mee. :)

groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2016/10/17, 21:45:01 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: Laptop
« Reactie #7 Gepost op: 2016/10/19, 21:44:29 »
Hallo

Heb enkele jaren terug 2  dell desktop gekocht bij oxfam ben er heel tevreden  mee  de dichts oxfam winkels  hebben een beperkte aanbod van laptops er staan meer desktops al meerdere keren geweest maar er waren er geen. En je moet eens de jeugd van dat windows of mac gedacht te kregen het is er  zo in gestampt in de scholen ik noem dat het paarde bril syndroom.
Ik werk al enkele jaren mer linux en de vrouw ook, mijn broer ook en we zijn allemaal tevreden.
Toch bedankt voor je tip.

mvg  dimitri

Re: Laptop
« Reactie #8 Gepost op: 2016/10/21, 19:21:56 »
@ brombrom,

ik wil daar even op reageren... ik ben ook lesgever geweest ( nu tijdelijk weer = betreft een tijdelijke vervanging) en ik ben zeker dat de Leerkrachten het soms niet eens zullen merken dat er iets met een 'Linux-gestuurd besturingssysteem' wordt gemaakt.

Teksten , ontworpen/gemaakt met LibreOffice kan je opslaan onder één van de vele MS-Office extensies of als het een presentatie betreft ...

Probeer dit maar eens, door naar het volgende te kijken:  --> een tekst opslaan als... je zal daar heel wat mogelijkheden te zien krijgen -- zelfs onder de extensie van Word Perfect kan je nog je teksten opslaan (!) ...bekijk dat maar eens goed. Sssst! niet verder vertellen ...

Nu ik de gelegenheid heb om weer wat les te mogen geven aan leerlingen van de Eerste Graad, 2de jaar TSO/BSO (als gepensioneerde), maak ik ook van de gelegenheid gebruik om hen met een 'Linux-gestuurd besturingssysteem' te laten kennismaken...én ze staan er wel degelijk voor open. Maar ik dwing niemand, ieder is vrij in zijn keuze.

Het is ook waar, én vooral voor Technische scholen, dat 'Linux' zich minder "leent". Vele bedrijven gebruiken AutoCad en CadCam --> dit is geschreven voor Windows ...De scholen ...die zitten er aan 'vast'... = de schuld van het bedrijfsleven ...

In 'Linux' is FreeCad (gratis!) te vinden, maar het werkt heel anders dan AutoCad ( gratis, voor één jaar, voor de Lkr. én Lln.), het is parametrisch (niet grafisch) en met de commandoline...het heeft ook een wat "steilere leercurve".

Ik ben ook op deze wijze 'gewassen' als jonge leraar Houtbewerking, je gaat daar in mee ...én dan ...ontdek je een ander besturingssysteem op latere leeftijd (als gepensioneerde)...

Windows gebruik ik reeds twee jaar niet meer (nu op de school een klein beetje, want ik heb mijn 'Linux-Laptop' bij, die ik aan de beamer koppel en er les mee geef ...ik durf dit wel ...ik lap wel een en ander aan mijn laars maar zonder te bruuskeren ...) ;)

groet,
spievensterke.
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: Laptop
« Reactie #9 Gepost op: 2016/10/22, 00:24:43 »
Zoals  je zeg het is de fout van het bedrijfswereld of slachtoffer van ons eigen opvoeding, maar betreffende een vrij keuze je kan ook geen pc of laptop kopen zonder een OS er je moet een kopen met een er op.
Ik bewonder u dat je nog voor de klas sta en ik hoor andere dingen en mensen die gestopt zijn in het lesgeven.
Het bam er op neer dat de dochter verplicht werd om een appel laptop te kopen met een lijst van programs er op en de prijs liep hoog op waardoor ze een andere richt moest kiezen ( het was BK ) en wij hadden niet de middel om zo een laptop te kopen en dat gelde ook voor bijna de helft van haar klas.

mvg dimitri
« Laatst bewerkt op: 2016/10/22, 14:48:20 door brombrom »