Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LIve DVD Xubuntu 17.04 faalt  (gelezen 583 keer)

LIve DVD Xubuntu 17.04 faalt
« Gepost op: 2017/10/06, 23:40:40 »
Als ik een live DVD van Xubuntu 17.04 opstart in mijn Sony VAIO VGN-FE770G (zie lshw in bijlage), krijg ik na lange opstarttijd een aantal internal error meldingen met betrekking tot Ubiquity en stopt het opstarten ervan uiteindelijk na 3 meldingen vanwege 'unrecoverable' fouten.

Ik heb de live DVD ook in een desktop pc getest waarbij hij zonder problemen opstartte. Verder heb ik de torrent dowload geverifieerd en heeft brasero het brandproces geverifieerd. Daarom lijkt het me minder waarschijnlijk dat de fout ligt bij de integriteit van de DVD. Wat denken jullie dat de reden is dat de liveDVD niet juist kan opstarten? Ligt het aan mijn hardware? Moet ik de DVD opnieuw downlaoden/branden?

In de bijlage de 'sudo lshw -sanitize' van de notebook.

swake

  • Gast
Re: LIve DVD Xubuntu 17.04 faalt
« Reactie #1 Gepost op: 2017/10/06, 23:55:33 »
Het eerste waar ik aan denk is dat de lens van de lezer wel eens vuil zou kunnen zijn .

https://www.youtube.com/watch?v=tl1v3NEGiTk

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: LIve DVD Xubuntu 17.04 faalt
« Reactie #2 Gepost op: 2017/10/07, 09:32:12 »
Je kunt spelen met de opstart opties (was dat F6, of F7 ?)
Zet eens een paar dingen uit, mogelijk helpt dat.
Maar waarom neem je 17.04, deze is bijna ten einde ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline jan11000

  • Lid
Re: LIve DVD Xubuntu 17.04 faalt
« Reactie #3 Gepost op: 2017/10/07, 10:49:39 »
Installeer de LTS versie, deze wordt langer ondersteund(minder vaak update of nieuw installeren), en de LTS is stabiele , bij tussen versies worden vaak nieuwe dingen getest/aangepast/toegevoegd.

Met opstarten van de cd/dvd(ubuntu), daar zou je ook een check moeten zijn om de dvd te testen.