Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: herinstallatie ubuntu 8.10  (gelezen 745 keer)

Offline rvtasd

  • Lid
herinstallatie ubuntu 8.10
« Gepost op: 2009/02/27, 23:44:49 »
Mijn moederbord moest worden vervangen om meer geheugen te kunnen plaatsen. Bij het opstarten van ubuntu 8.10 64-bit kreeg ik de melding dat het energiebeheer niet correct was geinstalleerd en of ik met de systeembeheerder contatc op wilde nemen. Zou heel goed een gevolg kunnen zijn van het vervangen van het moederbord. Na overleg met mijzelf besloot ik tot een herinstallatie.
Ik krijg nu telkens "end_request : I\O error, dev sr0, sector 1431744" en "Buffer I\O error on device sr0, logical block 138968". De harde schijfcontrole heeft geen fouten opgeleverd. Daar stond ubuntu voorheen ook op. De cd is door zelf ubuntu getest en ok bevonden. Ik heb het meerdere keren geprobeerd, maar zonder succes. En zoekakties op het forum leiden niet tot adequate oplossingen. Wordt dit het einde van ubuntu voor mij?

Offline track

  • Lid
Re: herinstallatie ubuntu 8.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/28, 00:14:20 »
Hoi "rvtasd",

het systeem meteen telkens weer te herinstalleren is toch een ontzettende ondeugt vanuit het Win..- tijdperk !
Had je het niet gedaan had je nu netjes de fouten eruit kunnen halen. 

Wanneer loop je nu op die fout ?   Bij het starten vanaf de live-CD ?  En heb je het geheugen door een 12-uur-memtest onderzocht ?
Dat doe ik zeker het eerst bij nieuw geheugen. (en een nieuw moederbord ook uiteraard)

track

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: herinstallatie ubuntu 8.10
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/28, 00:17:23 »
Die foutmelding heb ik ook wel eens gezien en toen lukte de installatie wel met de "Alternate install CD" (http://www.ubuntu.com/getubuntu/downloadmirrors#alternate).
Geen garantie maar je kan het proberen.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline rvtasd

  • Lid
Re: herinstallatie ubuntu 8.10
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/28, 19:43:54 »
Beste Track,
Je hebt gelijk. Ik was misschien wat te snel het de herinstallatie. Althans de poging daartoe. Maar het leed is inmiddels geschied. Overigens was het moederbord en het nieuwe geheugen afdoende getest. Een 3-tal versies van W draaien er op. Maar ik gebruik Ubuntu doorgaans om ongestoord te internetten.

Beste Testcees,

Ik heb de "alternate" gedownload en daarmee de installatie gepleegd. En ..... Ubuntu draait weer.

Hartelijk dank voor jullie reakties en aanwijzingen.

Ciao.