Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vraagje over wacht woord  (gelezen 979 keer)

wiosna

  • Gast
vraagje over wacht woord
« Gepost op: 2008/02/15, 16:53:20 »
hallo ,ik ben er ingeslaagd om ubuntu te instaleren(eindelijk), maar nu dient zich een ander probleem aan nl, als de pc terug opstart vraagt hij het wachtwoord, als ik dan ingeef ,verteld de brave pc dat het wachtwoord niet juist is,ondanks, het ik het wachtwoord wel juist ingeef ,ik begrijp er geen snars van ,graag enig advies terzake wiosna

Offline joop13

  • Lid
vraagje over wacht woord
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/15, 17:00:49 »
Je komt op het inlogscherm?

Dan moet je eerst je gebruikersnaam ingeven en daarna het wachtwoord wat je ingesteld had bij het installeren. Heb je toevallig het wachtwoord ingegeven met Caps-Lock aan? Dan moet je nu ook steeds het wachtwoord met Caps-Lock aan ingeven. Linux ziet onderscheid tussen Hoofd- en kleine letters!

Als je binnen bent zou ik dan, zo snel mogelijk, via Systeem->Beheer->Gebruikers een nieuw, jou passend, wachtwoord instellen.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline siegi

  • Lid
vraagje over wacht woord
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/15, 17:03:17 »
toestenbord indeling qwerty, azerty

Offline ivo

  • Lid
vraagje over wacht woord
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/15, 23:06:37 »
Van installatie CD opstarten, partitie op de harddisk mounten en in /etc/passwd op die gemounte slice de 'x' achter de 1e ":" weghalen en in /etc/shadow op de gemounte slice alles tussen de 1e en 2e ":" weghalen.
Dan weer gewoon rebooten en dan moet je zonder password kunnen aanloggen. Vervolgens in een terminal passwd draaien voor jouw userid.

Iesse siempel!!
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
vraagje over wacht woord
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/15, 23:10:33 »

wiosna

  • Gast
vraagje over wacht woord
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/16, 09:56:47 »
Hartelijk dank aan allen voor de fijne uitleg alles isnu  ok met het wachtwoord!!!!
Als leek; met Ubuntu nog een vraagje,In mijn machientje is een geluidskaart Audigy sound blaster,kan ik die in Ubuntu ook terug instaleren,zo ja graag hoe,want op het ogenblik is mijn pctje maar stil    wiosna

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
vraagje over wacht woord
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/16, 11:05:09 »
Citaat van: wiosna
Hartelijk dank aan allen voor de fijne uitleg alles isnu  ok met het wachtwoord!!!!
Als leek; met Ubuntu nog een vraagje,In mijn machientje is een geluidskaart Audigy sound blaster,kan ik die in Ubuntu ook terug instaleren,zo ja graag hoe,want op het ogenblik is mijn pctje maar stil    wiosna
Mooi!

Geluidskaart: kijk hier eens:
http://computertip.googlepages.com/geluidskaartinubuntu