Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xubuntu + ubuntu + winxp  (gelezen 485 keer)

Offline Ventje

  • Lid
xubuntu + ubuntu + winxp
« Gepost op: 2014/03/08, 13:23:30 »
hallo,
-momenteel heb ik ubuntu 10.10 en windows XP.
Ik zou nu graag hiernaast ook xubuntu 12.04 willen installeren.  Ik zou liever de ubuntu 10.10 installatie (die wel goed werkt maar verouderd is) niet overschrijven met de nieuwe xubuntu, omdat ik bang ben dat ik het draadloos internet misschien niet aan de praat krijg of andere problemen ga hebben.

Is het mogelijk om 3 operating systems naast elkaar  te installeren? Is dat veel moeilijker dan de ubuntu installatie overschrijven? Ik dacht dat er misschien een probleem kon zijn met een limitatie van  maximum 4 partities/schijf maar als ik hier eens naar zoek op internet (zonder veel achtergrondkennis) vind ik tegenstrijdige berichten.

-Nog een vraag over xubuntu : ik las op wikipedia dat xfce de standaard omgeving is in xubuntu, maar ook in ubuntu kun je xfce kiezen. Wat is dan het verschil tussen beide opties? Het voordeel van de 2de optie zou zijn dat xubuntu LTS maar 3 jaar ondersteund wordt, en de ubuntu LTS 5 jaar.

alvast bedankt.



Offline IHC1000

  • Lid
Re: xubuntu + ubuntu + winxp
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/08, 17:24:17 »
Als je gewoon een live-image download en een opstartbare usb of cd maakt kan je toch testen of de hardware werkt, zonder iets te installeren.


Werkomgevingen mengen heb ik geen prettige ervaringen mee.

Voor drie besturingssystemen kan je volstaan met vier partities.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: xubuntu + ubuntu + winxp
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/08, 18:40:11 »
Installatie is geen probleem, omdat alle Linux versies ook op een secundaire partitie kunnen werken.
Mijn PC is een quad-boot systeem met 4x Xubuntu.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: xubuntu + ubuntu + winxp
« Reactie #3 Gepost op: 2014/03/08, 20:09:00 »
Of je draadloze kaart nu wel of niet ondersteund wordt door 12.04, ik zou sowieso niet aanraden nog verder te werken met Ubuntu 10.10 want die wordt al vele, vele maanden niet meer ondersteund...