Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pakketten instaleren onder XFCE  (gelezen 753 keer)

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Pakketten instaleren onder XFCE
« Gepost op: 2011/10/28, 17:34:34 »
Ik gebruik nu UBuntu Studio met XFCE en wou net mijn TurboPrint pakkettje gaan installeren. Normaal gesproken rechtermuisknop, install using dbmmanage en klaar is kees. Maar nu vind Thunar dat programma niet en ik kan het ook niet vinden in Synaptic? Hoe kan ik nu onder XFCE pakketten direct installeren?
JackTummers.nl

Offline Tom

  • Lid
Re: Pakketten instaleren onder XFCE
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/28, 18:00:31 »
Is dat een deb package.

Misschien even gdebi installeren of het werkt weet ik niet nog niet getest in Xuby. :).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Pakketten instaleren onder XFCE
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/28, 18:08:51 »
Is dat een deb package.

Misschien even gdebi installeren of het werkt weet ik niet nog niet getest in Xuby. :).

Geachte Wanda,

Dit is een zeer goede advies aangezien ik GDebi ook eerst moest installeren op mijn systeem. Helaas weet ik niet of dit een veel voorkomende "euvel" is tijdens/na het installeren van een schone Xubuntu installatie.

Offline Tom

  • Lid
Re: Pakketten instaleren onder XFCE
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/28, 18:13:58 »
Ik wist dat hij standaard niet mee geïnstalleerd werdt. :D
« Laatst bewerkt op: 2011/10/28, 19:10:07 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Re: Pakketten instaleren onder XFCE
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/28, 18:47:52 »
Mijn dank is groot  ^-^
Voor mij een raadsel waarom dit soort programmatjes niet gewoon mee geïnstalleerd worden.
JackTummers.nl

Re: Pakketten instaleren onder XFCE
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/28, 19:09:08 »
Ik wist dat hij standaard niet mee geïnstalleerd wordt. :D

Nogmaals, het kan zijn dat het bij mij een uitzondering op de regel was. Ik had het wel moeten installeren.