Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: laptop als beeldscherm gebruiken  (gelezen 2774 keer)

laptop als beeldscherm gebruiken
« Gepost op: 2007/12/24, 18:23:04 »
Is het mogelijk een oude laptop die ik nog ergens heb liggen als monitor te gebruiken voor mijn pctje. Nou ja iets meer als monitor, eigenlijk wil ik mijn gehele laptop gebruiken om mijn pc te besturen dus scherm en toetsenbord van de laptop, maar ik wil wel de de pc inhoud met alles erop en eraan gaan gebruiken. Zou dit met een comport kunnen of zijn er andere mogelijkheden of kan het niet.....
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
laptop als beeldscherm gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/24, 20:48:48 »
Ja, dat kan. Je zou kunnen werken met ssh oid, het makkelijkste is waarschijnlijk het werken met remote desktop (system > preferences > remote_desktop).

Offline Duckie

  • Lid
laptop als beeldscherm gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/24, 20:53:19 »
Misschien dat vnc-server/viewer wat is?
Je moet dan niet verwachten dat het supersnel gaat natuurlijk maar in principe zou je dan kunnen doen wat jij hier beschrijft.
Op je pc dus een vnc-server inschakelen (bij Gnome is dat "Bureaublad op afstand") en op die laptop dan een lichte OS met een vnc-viewer.

Of je het hardwarematig ook gewoon kunt doen weet ik niet, maar het lijkt me niet. Vooral omdat een laptop (voor zover ik weet) alleen maar vga-uit heeft en geen vga-in.

Misschien dat Synergy ook nog een oplossing is. Die staat gewoon in Synaptic, maar ik heb er geen ervaring mee.

edit:
Kiwinote, je was me voor.
____________________________________________

laptop als beeldscherm gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/24, 21:37:14 »
ehm ja maar dat bedoelde ik niet echt. Het probleem wat ik had is eigenlijk al opgelost alleen wil nog wel graag weten hoe ik het de volgende keer kan doen. Ik wil dus mijn laptop gebruiken om een bijv: servertje even te configureren enz. dit doe ik dan niet via utp maar wil dit gewoon direct aansluiten met bij een compoortje of iet dergelijks. Nu was dus eigenlijk de vraag of dit kan, en ja dat zal vast wel kunnen maar ik weet nog niet hoe :)
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)