Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Xubuntu + update lukt niet  (gelezen 823 keer)

Offline yJi

  • Lid
[Opgelost] Xubuntu + update lukt niet
« Gepost op: 2012/07/28, 14:14:26 »
Misschien hoort dit eigenlijk onder installatie.

Ik krijg steeds weer volgende boodschap in het Engels:

W:Failed to fetch cdrom://Xubuntu 12.04 _Precise Pangolin_ - Alpha i386 (20120201.1)/dists/precise/main/binary-i386/Packages  Please use apt-cdrom to make this CD-ROM recognized by APT. apt-get update cannot be used to add new CD-ROMs
, W:Failed to fetch cdrom://Xubuntu 12.04 _Precise Pangolin_ - Alpha i386 (20120201.1)/dists/precise/restricted/binary-i386/Packages  Please use apt-cdrom to make this CD-ROM recognized by APT. apt-get update cannot be used to add new CD-ROMs
, E:Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.

Ik heb dus de Alpha cd geplaatst maar ook dat maakt helemaal niet uit en ergens moet ik iets uitvoeren met een commando in terminal. Staat dat commando hier ook in?
Of moet daar nog iets voor, iets zoals sudo en moet die cd er dan ook in zitten?
« Laatst bewerkt op: 2012/07/29, 12:17:45 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jan11000

  • Lid
Re: Xubuntu + update lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/28, 14:21:14 »
Wat ben je aan het doen? Meer uitleg aub?

Wat is een alpha cd?

De fout geeft aan dat de cdrom niet gezien wordt, bij het updaten.
Dus je source list aanpassen, hier staat waar ubuntu moet gaan updaten.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Xubuntu + update lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/28, 15:50:15 »
Ik krijg steeds weer volgende boodschap in het Engels:

W:Failed to fetch cdrom..........

Heb je misschien bij de Softwarebronnen de cd-rom aangevinkt staan op tabblad Ubuntu-software? Weet niet precies waar je dat kunt vinden in Xubuntu, maar in Ubuntu open je daarvoor Synaptic pakketbeheer, menu Instellingen, Pakketbronnen.

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + update lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/28, 17:27:18 »
Ik krijg steeds weer volgende boodschap in het Engels:

W:Failed to fetch cdrom..........

Heb je misschien bij de Softwarebronnen de cd-rom aangevinkt staan op tabblad Ubuntu-software? Weet niet precies waar je dat kunt vinden in Xubuntu, maar in Ubuntu open je daarvoor Synaptic pakketbeheer, menu Instellingen, Pakketbronnen.

Ja, dit staat bij mij ook in/onder: Synaptic Pakketbeheer>instellingen>Pakketbronnen.
Wat moet wel en niet aangevinkt staan daarin. Er staan een paar cd opties in en een paar zijn door mij aangevinkt. Hoe staat het origineel dan, want na de verandering krijg ik dit.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline HarzG

  • Lid
Re: Xubuntu + update lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/28, 18:10:17 »
Misschien hoort dit eigenlijk onder installatie.
Ik krijg steeds weer volgende boodschap in het Engels:
W:Failed to fetch cdrom://Xubuntu 12.04 _Precise Pangolin_ - Alpha i386 (20120201.1)/dists/precise/main/binary-i386/Packages  Please use apt-cdrom to make this CD-ROM recognized by APT. apt-get update cannot be used to add new CD-ROMs
Waarom gebruik je de Alpha cd van 1 februari, want de 12.04 is er al in de definitieve versie sinds eind april?
Het is eerder een risico voor je systeem omdat in de Alpha-versie nog fouten zitten.

Via het menu kan je de Softwarebronnen bekijken en daar het vinkje weghalen bij de Alpha-cd.
(het zou kunnen dat de vermelding 2x voorkomt, beide vinkjes weghalen)
Nadien is de melding verdwenen en zou de Updatebeheer weer normaal moeten werken.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Xubuntu + update lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/28, 19:52:50 »
Wat moet wel en niet aangevinkt staan daarin. Er staan een paar cd opties in en een paar zijn door mij aangevinkt. Hoe staat het origineel dan, want na de verandering krijg ik dit.

Ik zou eerst het advies van HarzG opvolgen en de definitieve 12.04 installeren.
En standaard zouden op dat tabblad dan alleen de volgende vier regels aangevinkt moeten zijn:
Canonical-ondersteunde vrije en opensource software (main)
Door de gemeenschap onderhouden enz.............
Niet-vrije stuurprogramma's enz...........
Software die door auteursrechten enz...........

NIET aangevinkt moeten zijn:
Broncode
en
Te installeren vanaf cd-rom/dvd

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu + update lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/28, 23:33:01 »
Wat moet wel en niet aangevinkt staan daarin. Er staan een paar cd opties in en een paar zijn door mij aangevinkt. Hoe staat het origineel dan, want na de verandering krijg ik dit.

Citaat van: Mikkel
Ik zou eerst het advies van HarzG opvolgen en de definitieve 12.04 installeren.

Die 12.04 LTS staat er al lang op hoor, net zo lang als mijn nieuwe harde schijf geinstalleerd werd.

Citaat van: Mikkel
En standaard zouden op dat tabblad dan alleen de volgende vier regels aangevinkt moeten zijn:
Canonical-ondersteunde vrije en opensource software (main)
Door de gemeenschap onderhouden enz.............
Niet-vrije stuurprogramma's enz...........
Software die door auteursrechten enz...........

Duidelijk dus, dank je.

Citaat van: Mikkel
NIET aangevinkt moeten zijn:
Broncode
en
Te installeren vanaf cd-rom/dvd

Dan moet het nu dus weer goed zijn. Nogmaals mijn hartelijke dank!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Tom

  • Lid
Re: Xubuntu + update lukt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/29, 07:31:13 »


Xubuntu 12.04 Lts.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline yJi

  • Lid
[Opgelost] Xubuntu + update lukt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/29, 12:16:25 »
Misschien hoort dit eigenlijk onder installatie.

Ik krijg steeds weer volgende boodschap in het Engels:

W:Failed to fetch cdrom://Xubuntu 12.04 _Precise Pangolin_ - Alpha i386 (20120201.1)/dists/precise/main/binary-i386/Packages  Please use apt-cdrom to make this CD-ROM recognized by APT. apt-get update cannot be used to add new CD-ROMs
, W:Failed to fetch cdrom://Xubuntu 12.04 _Precise Pangolin_ - Alpha i386 (20120201.1)/dists/precise/restricted/binary-i386/Packages  Please use apt-cdrom to make this CD-ROM recognized by APT. apt-get update cannot be used to add new CD-ROMs
, E:Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.

Ik heb dus de Alpha cd geplaatst maar ook dat maakt helemaal niet uit en ergens moet ik iets uitvoeren met een commando in terminal. Staat dat commando hier ook in?
Of moet daar nog iets voor, iets zoals sudo en moet die cd er dan ook in zitten?
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro