Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VPN automatisch verbinden lukt niet  (gelezen 458 keer)

VPN automatisch verbinden lukt niet
« Gepost op: 2014/09/16, 10:34:21 »
os = Xubuntu 12.04

Ik ga via een VPN-verbinding online.

Ik heb het vinkje 'connect automatically' bij mijn VPN configuratie aangevinkt, echter bij een reboot weigert het systeem automatisch de VPN verbinding te maken. Heb al rondgegoogled en het blijkt dat dit zou komen door een bug.
Oplossing zou de app VPNautoconnect (http://sourceforge.net/projects/vpnautoconnect/) zijn. Die werkt bij iedereen, echter niet bij mij :|. Het automatich verbinden gebeurt correct, echter na enkele minuten gaat deze verbindering haperen (trillend icoon van de network manager) en werkt hij niet meer. Meerdere malen uitgetest en opnieuw geinstalleerd, maar dit probleem blijft.
Weet iemand een -simpele- oplossing zodat ik niet steeds handmatig verbinding hoef te maken?

Verder wordt er bij het opstarten iedere keer om m'n systeemwachtwoord gevraagd. Is er een mogelijkheid om dit 1 keer in te geven en dat het systeem dit onthoudt en er daarna nooit meer om vraagt?

Thx!
Een boek doet het altijd...

Offline jan11000

  • Lid
Re: VPN automatisch verbinden lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/16, 11:08:09 »
Wat je met de hand doet, kun je dit in een bash zetten(een*.sh file).
Dan kun je dit laten opstarten, nadat je systeem opgestart is.
Je kunt nog een wachttijd inbouwen(sleep 20), zodat je hele systeem opgestart is, en dan pas verbinden.
De sh file kun je bij opstarten zetten(application startup), in het configuratie scherm kun je dit grafisch doen.