Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows Backup op Ubuntu?  (gelezen 585 keer)

Offline JSMT

  • Lid
Windows Backup op Ubuntu?
« Gepost op: 2009/05/10, 14:21:37 »
Hallo,

Ik ben sinds enkele dagen een gebruiker van Ubuntu 9.04, omdat mijn PC met Windows gecrasht was. Ik heb toen alles er af gegooid. Ik heb de dag ervoor nog wel een Backup gemaakt van mijn hele Harde Schijf. Daar staan ook belangrijke dingen op van school. Mar dit is dus een Backup gemaakt met Windows en er staan allemaal rare bastanden in:



Nou is mijn vraag: Hoe krijg ik bepaalde bestanden terug uit die Backup? Want ik wil namelijk niet de hele zooi terug op mijn HDD. Ik wil dan voornamelijk mijn muziek, films en de belangrijke dingen van school terug hebben.

Alvast bedankt,

JSMT

Offline track

  • Lid
Re: Windows Backup op Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/10, 14:30:47 »
Hoi JSMT,

welkom op het forum !

Jouw backup zit blijkbaar in een formaat dat ik nog niet ben tegen gekomen.
Waarmee heb je die aangemakt ?

Normaal, als het een "compatiebel" formaat is zou je het archiefbestand gewoon met een klik openen
en dan kun je gewoon er uit halen wat je wilt.  Heb je dat al geprobeerd ?  Anders moet je misschien
een speciale ontpakker of plugin hebben. 

Maar dat hangt van het formaat af, en daar wordt ik nog niet wijs van.

Vriendelijke groet,

track

Offline JSMT

  • Lid
Re: Windows Backup op Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/10, 14:59:50 »
Hallo track,

Ik ben zelf ook nog eens gaan kijken naar alle backup files. Er waren in totaal 149 bestanden en je begrijpt wel dat ik daar geen zin in had om ze allemaal bij langs te gaan om te kijken naar die paar files die ik nodig had. Nou bleek dus dat alle files die ik nodig had, dus muziek en voor school enz, dat dat wel allemaal apart in een backup file stond. Nou heb ik die dua allemaal al terug gezet. Ik heb verder dus ook geen idee wat al die andere bestanden waren, maar dat doet er verder ook niet zoveel toe denk ik.

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie ;)

Groeten,

JSMT