Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beryl springt altijd terug naar Metacity  (gelezen 1334 keer)

Beryl springt altijd terug naar Metacity
« Gepost op: 2007/05/24, 20:41:51 »
Hey

Ik heb net Beryl geinstalleerd, en als ik hem via de managar wil aanzetten (via kies vensterbeheerder) laden mijn vensters even opnieuw en springt hij telkens terug op Metacity.

Zou er ergens iets fout zijn?

Groeten

Benny

ps: wat is de makkelijkste manier om screenshots te nemen (en eventueel automatisch op te slaan als jpegs)

bassreal

  • Gast
Beryl springt altijd terug naar Metacity
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/25, 00:12:57 »
waarschijnlijk is dat omdat je mss geen 3D rendering hebt zodat beryl steeds crasht en dan terugvalt op meta city
als ik mag gokken dan denk ik dat je een ati kaart hebt en dat je de restricted drivers hebt aan staan
probeer die eens uit te zetten en te herstarten en dan beryl terug op te starten
mss lukt het mss ook niet
de restricted drivers staan onder beheer

en de gemakkelijkste manier om screenshots te maken is op prtsc (printscreen) te drukken en dan slaat hij ze op als .png

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Beryl springt altijd terug naar Metacity
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/25, 00:56:49 »
Voer eens het volgende commando uit in een terminalvenster, en plaats de uitkomst hier:
beryl-manager

Waarschijnlijk heb je ergens een verkeerde instelling staan of de verkeerde driver geladen.

Wat voor grafische kaart heb je eigenlijk?

Beryl springt altijd terug naar Metacity
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/25, 08:09:32 »
Ik zal het vanavond of dit weekend doen Johan!

Ik heb een ATI X1600 Mobility (zou dit problemen kunnen geven?)

Beryl springt altijd terug naar Metacity
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/25, 17:37:10 »
Citaat
** (beryl-manager:6460): WARNING **: decorator (null) keerde niet succesvol terug

(beryl-manager:6460): GLib-CRITICAL **: g_spawn_command_line_sync: assertion `command_line != NULL' failed

** (beryl-manager:6460): WARNING **: Kon geselecteerde decorator niet laden:(null)
dit krijg ik, en het herhaald zicht in het oneindige ... ziet er niet zo goed uit denk ik :s

Beryl springt altijd terug naar Metacity
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/25, 18:15:21 »
Citaat van: bassreal
waarschijnlijk is dat omdat je mss geen 3D rendering hebt zodat beryl steeds crasht en dan terugvalt op meta city
als ik mag gokken dan denk ik dat je een ati kaart hebt en dat je de restricted drivers hebt aan staan
probeer die eens uit te zetten en te herstarten en dan beryl terug op te starten
mss lukt het mss ook niet
de restricted drivers staan onder beheer

en de gemakkelijkste manier om screenshots te maken is op prtsc (printscreen) te drukken en dan slaat hij ze op als .png
Ik heb ze even uit gezet, maar dan heb ik helemaal geen grafische schil meer, dus heb ik ze maar terug geinstalleerd...

Kan ik mijn beryl effectjes-droom opbergen? Ik meen nogthans op youtube filmpjes gezien te hebben van mensen met een ATI kaart én Ubuntu én Beryl. Is het misschien zo een klus dat ze het daarom willen tonen dat het werkt?

Guus

  • Gast
Beryl springt altijd terug naar Metacity
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/25, 19:31:27 »
Beryl werkt perfect op oudere ati kaarten omdat ze gebruik maken van de opensource driver. Nieuwere kaarten kunnen helaas niet van die driver gebruik maken. AMD/Ati gaat wel zijn drivers open source maken :)

Beryl springt altijd terug naar Metacity
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/26, 13:52:47 »
wachten dus?

Guus

  • Gast
Beryl springt altijd terug naar Metacity
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/26, 14:04:04 »
ik denk het wel

Beryl springt altijd terug naar Metacity
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/26, 15:04:11 »
okido ... bedankt!

bassreal

  • Gast
Beryl springt altijd terug naar Metacity
« Reactie #10 Gepost op: 2007/05/26, 15:13:25 »
ik heb beryl perfect draaiende gekregen onder mijn ati mobility radeo x700
ik moest gewoon de restricted drivers afzetten omdat die geen 3D ondersteuning geven

krijg je gewoon een wit scherm of is het iets anders?
een wit scherm kan betekenen dat beryl wel macheert maar niet goed
als de kaart te nieuw is zijn er wss nog geen open source drivers voor
en dan is het geduld hebben.

Beryl springt altijd terug naar Metacity
« Reactie #11 Gepost op: 2007/05/26, 16:53:36 »
Citaat van: Guus
Beryl werkt perfect op oudere ati kaarten omdat ze gebruik maken van de opensource driver. Nieuwere kaarten kunnen helaas niet van die driver gebruik maken. AMD/Ati gaat wel zijn drivers open source maken :)
Ik had zo'n oudere ati-kaart  ... een rage fury 128 .. niks drivers en niks 3D of beryl.

Nu heb ik een nvidia geforce 6200 ... een wereld van verschil door een kaartje dat maar 50 euro kost.

Beryl springt altijd terug naar Metacity
« Reactie #12 Gepost op: 2007/05/26, 17:48:26 »
zonder die restricted drivers heb geen grafische schil (of hoe moet je dat zeggen), gewoon text based? Het is een nieuwe kaart, ofte nieuwe laptop, dus wachten geblazen...