Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft is het ermee eens: Linux het beste voor Cloud  (gelezen 622 keer)

DarkEra

  • Gast
Microsoft is het ermee eens: Linux het beste voor Cloud
« Gepost op: 2015/11/30, 10:46:43 »
http://technochords.com/microsoft-agrees-linux-is-best-for-cloud/

Goed om te lezen maar... Het zal toch nog knap lastig worden voor Satya Nadella om recht te zetten wat Balmer kapot heeft gemaakt met zijn uitspraken over Linux. En dan hopen dat er geen nieuwe CEO komt die het weer met de grond gelijk maakt.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Microsoft is het ermee eens: Linux het beste voor Cloud
« Reactie #1 Gepost op: 2015/11/30, 11:06:40 »
Er waait duidelijk een andere wind daar. Persoonlijk zie ik vooral scheuren in het plafond. Ze weten dat het oude verdienmodel niet meer werkt en ze hebben weer een lelijke misser gemaakt met versie 8.

De relatie met de hardware industrie is kaduuk. Die verkopen niks meer extra als gevolg van een nieuwe W*** versie. De wetenschap dat sommige andere systemen op oude W*** versies heel bruikbaar zijn knaagt duidelijk aan het moraal. Ze zoeken daar naar een nieuwe lucratieve toekomst, want ze willen natuurlijk niet uit hun luxe gespreide bedje.

Afwachten hoe dit verder loopt.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

DarkEra

  • Gast
Re: Microsoft is het ermee eens: Linux het beste voor Cloud
« Reactie #2 Gepost op: 2015/11/30, 11:30:52 »
Windows 8/8.1 was inderdaad niet zo denderend en zeer smartphone en tablet gericht. Apple heeft hun Os X door de jaren heen ook niet drastisch zitten veranderen, het bleef wat gelijk kwa uiterlijk, misschien moet Microsoft diezelfde weg in slaan. Van mij mogen ze het uiterlijk wat ze nu hebben laten voor wat het is.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Microsoft is het ermee eens: Linux het beste voor Cloud
« Reactie #3 Gepost op: 2015/11/30, 13:35:44 »
Ze waren toch al bezig, om een aantal cloud-servers op (Ubuntu?) Linux over te zetten?
Op zich een logisch besluit, je gaat niet vele man-uren spenderen, om het wiel (opnieuw) uit te vinden, terwijl er een gratis alternatief is?
Het kost moeite om je ongelijk te bekennen, in dit geval zeg ik: "Bravo Microsoft".
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Microsoft is het ermee eens: Linux het beste voor Cloud
« Reactie #4 Gepost op: 2015/11/30, 14:16:15 »
Ze waren toch al bezig, om een aantal cloud-servers op (Ubuntu?) Linux over te zetten?
Op zich een logisch besluit, je gaat niet vele man-uren spenderen, om het wiel (opnieuw) uit te vinden, terwijl er een gratis alternatief is?
Het kost moeite om je ongelijk te bekennen, in dit geval zeg ik: "Bravo Microsoft".

Linux-servers hadden ze vroeger ook al; Hotmail gebruikte Linux-servers, dus toen MS Hotmail overnam, gingen de servers ook mee en bleven nog lange tijd op Linux draaien, nu op Azure.