Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtualbox hardeschijf (OPGELOST)  (gelezen 4159 keer)

Offline schilder

  • Lid
Virtualbox hardeschijf (OPGELOST)
« Gepost op: 2010/03/15, 20:38:21 »
Kan de virtuele harde schijven van Virtualbox over worden gezet naar een andere computer in virtualbox.

ger
« Laatst bewerkt op: 2010/03/16, 20:38:26 door schilder »
Ger

Offline jan11000

  • Lid
Re: Virtualbox hardeschijf
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/15, 20:44:57 »
Ja.

Offline schilder

  • Lid
Re: Virtualbox hardeschijf
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/15, 20:46:04 »
Hoe

Re: Virtualbox hardeschijf
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/15, 21:20:11 »
ik denk dat je het bronbestand (de virituele harde schijf) moet opzoeken (in de host pc) en die dan overzetten naar de nieuwe pc.
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Offline joop905

  • Lid
Re: Virtualbox hardeschijf
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/15, 21:25:07 »
probeer het hier eens
/var/lib/vmware/Virtual Machines

Offline HarzG

  • Lid
Re: Virtualbox hardeschijf
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/15, 21:38:58 »
Je maakt een kopie van de *.vdi-bestanden naar bijv. een externe HD. Als op de andere pc Virtualbox geïnstalleerd is, ga je bladeren naar de map waar standaard de vdi-bestanden in staan, plaats daar in deze map de *.vdi bestanden van je externe HD. Als je op de andere pc Virtualbox start, kan je met Ctrl-D of met het menu "File" de Virtual Media Manager benaderen en daar de virtuele HD's (vdi-bestanden) toevoegen/koppelen als beschikbare HD's.

@joop905: Hoe dat met vwware werkt, kan ik niet beoordelen. De vraag was "hoe werkt dat in Virtualbox". Kan vmware trouwens ook *.vdi-bestanden gebruiken die met Virtualbox gemaakt zijn? Ik kan mij vaag aan berichten hierover herinneren.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/15, 21:42:54 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Virtualbox hardeschijf
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/15, 22:15:05 »
Kan de virtuele harde schijven van Virtualbox over worden gezet naar een andere computer in virtualbox.

ger
dat kan inderdaad. als je naar je map /home gaat en daar even verborgen bestanden aanvinkt, zie je de map .Virtualbox, dan klik op de map harddisks en daar zitten de vdi bestanden in. In het verleden waren er wat problemen met bv een virtuele image van Windows, die op een Intel was aangemaakt en opstart-problemen gaf op een AMD processor. ik heb de laatste tijd niet meer gewisseld tussen verschillende hardware, dus weet niet of het inmiddels wel goed gaat. Nog een tip: Je kan *.vdi bestanden goed comprimeren met bv 7zip, tot wel meer dan de helft, soms tot één 3de van het orginele bestand. Is dus wat makkelijker te vervoeren op een usb-stick.

Offline MKe

  • Lid
Re: Virtualbox hardeschijf
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/15, 22:18:28 »
ed: overbodige post, had vorige mail niet gelezen.

Offline schilder

  • Lid
Re: Virtualbox hardeschijf (OPGELOST)
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/16, 20:37:49 »
Allemaal erg bedankt het is gelukt

Ger