Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: handbrake .mkv bestanden  (gelezen 324 keer)

handbrake .mkv bestanden
« Gepost op: 2015/01/09, 16:39:59 »
hallo, ik  heb handbrake geinstalleerd om ondertitels .srt in te bakken in videos. helaas kan ik bij het omzetten alleen kiezen voor .mkv files. is er een mogelijkheid dat ik ze ook naar .avi kan omzetten?   Bij voorbaat dank.


grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline roeland

  • Lid
Re: handbrake .mkv bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/01, 16:47:19 »
Als je het mkv bestand in openshot importeert, kan je het daar exporteren.  Instellingen (door mij gebruikt) dvd, pal en kwaliteit high.  Er komt dan een bestand met de extensie .dvd  Dat hernoem je als mp4 en ik denk dat avi ook zal werken.

Succes.
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geenĀ“topĀ“ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline vanadium

  • Lid
Re: handbrake .mkv bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/01, 17:52:40 »
Handbrake ondersteunt al sedert ruim wat versies het formaat avi niet meer. Je hebt inderdaad alleen avi nodig als je nog met een oud mediaspelertje zit dat enkel avi ondersteunt. Avidemux ondersteunt wel het avi formaat. Hier vind je een tutorial over hoe je subtitels invoegt in een avi bestand, evenwel als een aparte stroom (aan en uitzetbaar). Wat jij wellicht bedoelt met "inbakken" is dat de ondertitel ingebrand wordt in de videobeelden. Dat doe je in avidemux met een filter.

Offline aartje

  • Lid
Re: handbrake .mkv bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/02, 14:01:02 »
Misschien heb je wat aan het bijgeleverde script ?