Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 18 KDE  (gelezen 1256 keer)

Offline midas

  • Lid
Linux Mint 18 KDE
« Gepost op: 2016/08/18, 15:10:15 »
Eindelijk is het zover, de Linux Mint 18 KDE (betáversie) is approved. Hopelijk komt ook de definitieve versie snel uit.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline midas

  • Lid
Re: Linux Mint 18 KDE
« Reactie #1 Gepost op: 2016/08/21, 19:00:36 »
Nu ook officiële aankondiging op de Linux Mint website:

http://blog.linuxmint.com/?p=3086

Verrassend!
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Linux Mint 18 KDE
« Reactie #2 Gepost op: 2016/09/04, 11:40:13 »
Heeft al iemand Mint 18 KDE uitvoerig uitgeprobeerd?.
Ik ben benieuwd naar de bevindingen.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Linux Mint 18 KDE
« Reactie #3 Gepost op: 2016/09/04, 12:16:30 »
Hoi ZB,

Misschien even in Virtualbox proberen? Pjotr heeft een mooie uitleg hoe je Virtualbox "doet". Dat was dan wel om een Tom Tom bij te werken met dat erg veel gebruikte computersysteem, maar dat terzijde.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline staf

  • Lid
Re: Linux Mint 18 KDE
« Reactie #4 Gepost op: 2016/09/04, 16:10:40 »
Ik heb de Beta van bij de release geïnstalleerd op een test hdd. Geen enkel probleem  gevonden, is uiterst snel en plasma oogt mooi. Het blijft wel KDE met alle toeters en bellen, maar fantastisch eens je alles gevonden hebt.

Re: Linux Mint 18 KDE
« Reactie #5 Gepost op: 2016/09/05, 12:10:41 »
Hallo Vecht,

Tijd geleden alweer ;). Ik heb hem zelf ook al geïnstalleerd en ik was juist vooral benieuwd naar wat anderen vonden die dit wellicht ook al gedaan hadden.
 
Algemeen over dit topic, dus ook aan Staf:
Ik heb mint 18 kde tijdelijk naast 17.3 kde en windows draaien. Ik vind het best een mooi systeem maar ik vind sommige dingen die ik niet 123 kon vinden wel wat irritant. Vreemd bv dat het update-icoon rechts onderin niet reageert als ik daar op klik. Dat moet met de rechtermuisknop en dan in het menuutje selecteren dat er dan verschijnt. Het systeem deed wat raar toen ik de uiterlijkheden wilde aanpassen. Ineens waren sommige iconen ineens veranderd terwijl ik dat helemaal niet had geselecteerd. Ondanks dat ben ik optimistisch dat het uiteindelijk een goed bruikbaar systeem gaat worden. Ik wacht nog wel even met definitief in gebruik nemen tot het de beta fase ruim voorbij is.

Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Linux Mint 18 KDE
« Reactie #6 Gepost op: 2016/09/05, 14:04:29 »
Hoi ZB,

Oh zo! Leuk om allemaal te lezen.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline midas

  • Lid
Re: Linux Mint 18 KDE
« Reactie #7 Gepost op: 2016/09/09, 20:17:12 »
Today the final release:

http://blog.linuxmint.com/?p=3092

Downloaden maar....
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Linux Mint 18 KDE
« Reactie #8 Gepost op: 2016/09/11, 11:42:08 »
Had het al gezien, ik houd op mijn laptop nog even 17.3 aan ernaast. Tot de komst van mint 18 xfce had ik overigens mint kde 17.2 draaien op een Packard Bell dot s omdat alle andere lichtere distros die ik had geprobeerd en zogenaamd lekker snel zouden moeten zijn gewoon echt alleen maar aan het trekkebenen waren op die machine. Mint KDE was traag, maar stabiel en het deed het gewoon. In mijn optiek is mint 18 xfce dan ook een hele verbetering omdat die wel de beloofde snelheid met stabiliteit op dat oude ding haalt. Voor mij onderschrijft het de goede ervaringen die ik tot nu toe altijd met KDE heb gehad........
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.