Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Closed)videobewerking,output MP4  (gelezen 1833 keer)

Offline sjarel

  • Lid
(Closed)videobewerking,output MP4
« Gepost op: 2013/03/23, 23:50:46 »
Na 1 week de- en installeren van freeware videobewerking komt er nog geen .mp4 in mijn muziekmap tevoorschijn.'opslaan als'of 'exporteren' geeft alleen maar snelkoppelingen en projectbestanden.
Dus trial en demo's krijg ik alleen maar geïnstalleerd.
Als .avi redelijk beeld is  dan is het ok.
Iets met timeline is perfect.Volgend lesjaar heb ik pas multimedia.Dus wat klooien hoort erbij.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/31, 23:07:56 door sjarel »
Xubuntu 12.04 Lts

Offline chaos7

  • Lid
Re: videobewerking,output MP4
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/24, 08:45:34 »
ik denk dat je gedachten sneller waren dan je vingers.
wat is nu precies je vraag?
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline joop905

  • Lid
Re: videobewerking,output MP4
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/24, 10:21:06 »

Offline sjarel

  • Lid
Re: videobewerking,output MP4
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/24, 10:59:22 »
Videopad 11 was opensource ,maar weer staat er 'trial' bij.
Geen HD ,mijn Dell D830 heeft maar 2 ram 32 bit.
Ik ben een Asus (1ram)aan het opstarten met een boot cd erin van Ubuntu 11.10.
Ik volg informatica ,dus ik draai W7 .Bij Windows vind ik niks voor video.Enkel een Movie maker.Output is projectbestand, En verder tril,trial......Een Pinnacle patchen met winrar dat is wat je kan vinden.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: videobewerking,output MP4
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/24, 12:00:53 »
Hallo Sjarel,

Ik gebruik KDEnLive op een zes jaar oude laptop met ook maar 2 GB RAM. In laptops prak je echt niet zomaar meer RAM. Die laptop draai ik op Xubuntu 12.10. Ubuntu 12.10 met de Unity omgeving was te zwaar voor die laptop.

Video-editing was tot voor kort alleen voorbehouden aan dikke PC's. Maar mijn kleine laptopje is sinds een paar maanden voorzien van een kleine goedkope SSD en draait daarmee heel geweldig. Editing is erg tijdrovend. Daarom gebruik ik die laptop. Dan kan ik verloren uurtjes onderweg benutten.

Ik heb van de week weer een video van 35 minuten en 3,2 GB gemaakt en op YouTube gezet. Ik moet eerlijk toegeven, de vorige versie van KDEnLive gaf vlak voor de update dikke problemen. We konden niet meer renderen. Maar na de update is het weer geweldig. Vanavond komt de volgende video er weer aan. Ik maak namelijk van elke waterpolo wedstrijd van mijn zoon een nette video. Kijk op http://www.youtube.com/user/zwemsportvideo als je wilt weten wat ik ervan maak. Allemaal MP4!!

Dus ik zou zeggen: Xubuntu 12.10 installeren en KDEnLive 0.9.4 proberen. Bekijk vooral eerst even de korte tutorial video's! Die paar minuten verdien je tien keer terug (en je weet vast ook gelijk een paar dingen die je vooral NIET wil doen in je eigen video's :) )

@joop905:

Leuk artikel! Ik ken OpenShot. Daar ben ik mee begonnen. Erg mooi en goede interface. Maar ook buitengewoon gevoelig. Erg trage overgang van preview naar editing modus. Frequente crashes. Maar absoluut een belofte voor de toekomst. Het haalt het verder in mijn ogen beslist niet bij KDEnLive. Ik snap niet goed waarom de auteur daar volkomen aan voorbijgaat ... .

Sjarel,

Citaat
Ik volg informatica, dus ik draai W7

Ik vrees dat ik hier wel een paar medestanders zal vinden, die dat helemaal niet zo logisch vinden :D Als je echt wat wil leren van informatica moet je juist bij Linux zijn. Hier kan je genieten van prachtige gratis software, bleeding edge inbegrepen. Hier kan je praten met de ontwikkelaars over gevonden bugs, Hier vindt je gelijkgestemde zielen voor het zelf maken van simpele scripts tot echt programmeren tot zelfs in het Operating System zelf aan toe.  Hier vindt je ervaren systeembeheerders.

Hoe dan ook, veel succes met de studie! In welk jaar zit je nu?

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline sjarel

  • Lid
Re: videobewerking,output MP4
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/25, 22:18:32 »
Ik krijg Ubuntu 11.10 niet geplaatst.Na hestart gaat hij telkens terug naar de cd rom om alles opnieuw te doen.Vista komt tevoorschijn met de vraag om de installatie cd te plaatsen.
Ook mijn bios instelling zijn waarschijnlijk mis.Ik zoek dus alle instellingen via een voorbeeldje(Asus).
Ik zit in het 2° jaar,momenteel zijn we aan Powerpointen.
Het zoveelste videobewerkingsprog is ook een flop,$ 's wil men zien.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline vanadium

  • Lid
Re: videobewerking,output MP4
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/26, 12:46:54 »
Bij herstart moet je natuurlijk wel de CD rom verwijderen. Het is normaal dat hij terug van de CD rom opstart als die nog aanwezig is.

Offline sjarel

  • Lid
Re: videobewerking,output MP4
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/26, 21:13:28 »
Voor de herstart opent de cd rom zich om de cd eruit te nemen.Je klikt ok,lade gaat dicht(zonder cd) en de pc doet een herstart.
Dus alles was ok met de installatie (4 X) maar weer zit de pc te janken naar de Vista installatie cd.
Ik moet wel zeggen,de Plextor(2°) cdrom heb ik ontplugd.En normaal moet je het cd rom ( org Asus) gans boven in de boot (bios) zetten.Dit lukt me niet.Niet met pijltjes toetsen of page -/+.
Ik heb ook gezien dat de eerste letters van het azerty-klavier niet matchen.Enkel tijdens de installatie met Ubuntu cd matchen de keys.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/26, 21:17:03 door sjarel »
Xubuntu 12.04 Lts

Offline aartje

  • Lid
Re: videobewerking,output MP4
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/30, 11:39:09 »
Kan dit gesloten worden ? Alle vragen zijn zo helder als dikke drab en zijn layout
van zijn toetsenbord heeft niets te maken met de oorspronkelijke vraag. Ik zou zeggen
verdiep je eerst eens in Linux/Ubuntu, dat moet voor een student die informatica studeert
toch niet zo moeilijk zijn.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/30, 11:40:51 door aartje »

Offline sjarel

  • Lid
Re: (Closed)videobewerking,output MP4
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/31, 23:10:55 »
Wil de output een bruikbaar bestand zijn en de bewerkingen maximaal zijn dan moet je betalen.Also bij Ubuntu.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline vanadium

  • Lid
Re: (Closed)videobewerking,output MP4
« Reactie #10 Gepost op: 2013/04/01, 11:21:23 »
Ik ben er toch al in geslaagd full HD mp4 video te produceren met Ubuntu.

Re: (Closed)videobewerking,output MP4
« Reactie #11 Gepost op: 2013/04/05, 22:38:13 »
Ik ook, gaat geweldig en helemaal voor niks.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: (Closed)videobewerking,output MP4
« Reactie #12 Gepost op: 2013/04/06, 21:28:02 »
Ik krijg Ubuntu 11.10 niet geplaatst.Na hestart gaat hij telkens terug naar de cd rom om alles opnieuw te doen.Vista komt tevoorschijn met de vraag om de installatie cd te plaatsen.
Ook mijn bios instelling zijn waarschijnlijk mis.Ik zoek dus alle instellingen via een voorbeeldje(Asus).
Ik zit in het 2° jaar,momenteel zijn we aan Powerpointen.
Het zoveelste videobewerkingsprog is ook een flop,$ 's wil men zien.

Logisch, 11.10 wordt bijna niet meer ondersteund. Probeer het eens met 12.04, dan heb je meteen nog 4 jaar lang updates.

En inderdaad, Kdenlive is een geweldige gratis videobewerker die prima naar .mp4 kan renderen. En als je het simpel wilt is er Pitivi en als je nog meer dan Kdenlive wilt dan is er Cinelerra welke eveneens gratis is en bijna net zoveel features heeft als betaalde programma's. En Cinepaint kan ook nog, ook gratis en wordt zelfs in Hollywood gebruikt.

Maar als je gewoon een goede wilt die behoorlijk wat te bieden heeft dan ben ik het met jvecht eens dat Kdenlive de beste is :)