Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gimp 2.7 opstarten in single window modus  (gelezen 6108 keer)

Offline edwinv

  • Lid
gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Gepost op: 2010/05/08, 16:24:29 »
ik heb gimp 2.7 in ubuntu lucid geinstalleerd via ppa

werkt prima en ik kan via windows kiezen voor single window

maar hoe kan ik gimp instellen zodat hij automatisch in single window modus gaat

nu moet ik het iedere keer die manueel instellen

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/08, 22:35:21 »
Ik ben ook heel benieuwd naar de oplossing
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/09, 20:24:13 »
Ik kan zo snel niet het linkje vinden maar ik heb ergens gelezen dat het pas van af versie 2.8 kan.

\BoudewijnD
Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/10, 01:26:25 »
Ik heb hier 2.7.1 van gimp en kan ook in windows kiezen voor singele windows maar ben ook erg nieuwsgierig hoe ik dit n de opstart voor elkaar krijg.

Het valt wel op dat als ik Gimp in singele windows mode afsluit en opstart het vinkje wel bij single windows staat alleen hij is niet single windows.

Paul
mijn handtekening ????

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/10, 07:31:27 »
Ik kan zo snel niet het linkje vinden maar ik heb ergens gelezen dat het pas van af versie 2.8 kan.

\BoudewijnD

Versie 2.7 is de alpha/beta/rc naar de 2.8 toe. Wanneer de final uitkomt wordt deze hernoemd naar 2.8. Waarschijnlijk zijn ze nog bezig met het programmeren van de single windows, we zullen gewoon geduld moeten hebben.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline ADHDer

  • Lid
Re: gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/10, 10:51:32 »
Is het niet mogelijk om met 1 venster te werken want ik gebruikt Gimp zelden door het ongemak van 3 vensters.. IK kan nergens deze instelling vinden.. Ik gebruik Gimp 2.6.8

Offline Dave

  • Lid
Re: gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/10, 11:35:34 »
Dat was er maar wordt niet meer bijgewerkt. (Gimpshop)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/10, 11:47:50 »
Is het niet mogelijk om met 1 venster te werken want ik gebruikt Gimp zelden door het ongemak van 3 vensters.. IK kan nergens deze instelling vinden.. Ik gebruik Gimp 2.6.8

Nee helaas, in Gimp 2.6.8 zit nog geen 'single window modus'. Hiervoor moet je upgraden naar de alfa/beta versie van Gimp, namelijk 2.7.1

Dit kun je doen door de volgende bron toe te voegen en daarna de updatemanager te draaien:
ppa:matthaeus123/mrw-gimp-svn
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline ADHDer

  • Lid
Re: gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/10, 12:02:46 »
Kijk... Dankjewel Ronnie voor je duidelijke uitleg...  ;)

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/19, 10:04:48 »
Dat was er maar wordt niet meer bijgewerkt. (Gimpshop)
GimpShop is echt al te oud.... GIMP 2.2  :rolleyes:

GimPhoto (http://www.gimphoto.com/) is er ook voor Linux. Maar loopt wel een versie achter: GIMP 2.4
Maar als je dat er voor over hebt...Dan kun je straks met versie 2.8 weer overstappen naar de standaard GIMP.

Zelf vind ik GIMP met meerdere vensters op Linux geen probleem. Gewoon een apart werkblad voor nemen.
Op Windows vind ik het wat dramatischer, maar ben ik ook al aan gewend.

Ik heb hier 2.7.1 van gimp en kan ook in windows kiezen voor singele windows maar ben ook erg nieuwsgierig hoe ik dit n de opstart voor elkaar krijg.
Ik had gelezen dat het de bedoeling is dat je keuze onthouden word. Maar dit is nog niet geïmplementeerd denk ik.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/19, 13:07:33 »
Ik had gelezen dat het de bedoeling is dat je keuze onthouden word. Maar dit is nog niet geïmplementeerd denk ik.

Er was zelfs een discussie of de standaard waarde het enkele scherm moest zijn, maar dat vonden de GIMP-ontwikkelaars toch een stap te ver. Het kostte al wat moeite om ze er van te overtuigen dat meerdere schermen echt niet (meer) kon.

Overigens zou ik die 2.7.1 niet voor productie gebruiken. Heb 'm even uitgeprobeerd om te kijken hoe die enkel-scherm-modus werkt (erg goed!), maar kon toen niet opslaan, exporteren, selecteren, etc. Ben snel weer teruggegaan naar de stabiele 2.6.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/19, 13:14:23 »
Ik moet zeggen dat ik zeer weinig problemen heb met de testversie. Kan me niet herinneren dat er iets niet goed werkte (behalve een tijd geleden met de single window modus).

Hoe heb je de testversie geinstalleerd?

Ik ben al zo gewend aan het single window gebeuren, dat ik niet meer terug wil naar de stabiele versie.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/19, 13:20:30 »
Hoe heb je de testversie geinstalleerd?

Via de PPA. Maar omdat er toen geen updates binnekwamen en ik er niet mee kon werken, ben ik maar teruggegaan. Was overigens wel een tijdje geleden. Zo te horen werkt het nu wel goed, misschien nog maar eens een poging wagen.

Offline koen_92

  • Lid
Re: gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Reactie #13 Gepost op: 2010/05/19, 13:39:56 »
Bij mij werkt het nog niet goed in ieder geval.
Ik heb de git-versie van 17 mei gecompileerd staan naast Gimp 2.6:
http://dolot.kipdola.com/wiki/Install_Gimp

Wordt de PPA dan over gimp 2.6 heen geïnstalleerd?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Reactie #14 Gepost op: 2010/05/19, 14:15:19 »
Hoe heb je de testversie geinstalleerd?

Via de PPA. Maar omdat er toen geen updates binnekwamen en ik er niet mee kon werken, ben ik maar teruggegaan. Was overigens wel een tijdje geleden. Zo te horen werkt het nu wel goed, misschien nog maar eens een poging wagen.

Ik draai nu al een paar maanden mee, met de testversie (PPA). In het begin dus problemen met single window, nu bijna niets meer. Gimp gebruik ik nu ongeveer een uur of 3 in de week.

Bij mij werkt het nog niet goed in ieder geval.
Ik heb de git-versie van 17 mei gecompileerd staan naast Gimp 2.6:
http://dolot.kipdola.com/wiki/Install_Gimp

Wordt de PPA dan over gimp 2.6 heen geïnstalleerd?
De versie uit de PPA vervangt versie 2.6.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline koen_92

  • Lid
Re: gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Reactie #15 Gepost op: 2010/05/19, 20:01:08 »
Ok, dan is het misschien ook voor jullie slimmer om gimp 2.7 zelf te compileren, zodat hij naast 2.6 draait.

Offline ADHDer

  • Lid
Re: gimp 2.7 opstarten in single window modus
« Reactie #16 Gepost op: 2010/05/23, 10:30:38 »


Overigens zou ik die 2.7.1 niet voor productie gebruiken. Heb 'm even uitgeprobeerd om te kijken hoe die enkel-scherm-modus werkt (erg goed!), maar kon toen niet opslaan, exporteren, selecteren, etc. Ben snel weer teruggegaan naar de stabiele 2.6.

Ik zou niet weten waarom niet want bij mij werkt alles ook het exporteren en opslaan in alle extensies.