Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: eerste installatie is een feit  (gelezen 1272 keer)

totalchaos

  • Gast
eerste installatie is een feit
« Gepost op: 2006/05/17, 00:22:39 »
hoi allemaal,
ik heb net mijn eerste ubuntu installatie achter de rug
nou ging dat niet van een leien dakje
ik heb een spiksplinternieuwe STATA schijf gekocht hiervoor, maar deze werd totaal niet gezien om ook maar enige partitie op te maken (was  ook de enige HD aangesloten)
wordt sata niet native ondersteunt? ik heb een windows install geprobeerd met dezelfde opstelling en die zou perfect vertrokken zijn.
gelukkig had ik nog een IDE HD'tje liggen en we waren weer op pad.

nou bij de hardwaredetectie kreeg ik een melding dat er geen netwerkkaart gevonden was (ik heb onboard lan) de enige opmerking van de installer
(valt mee, vond ik zelf)

ik heb de CD van het moederbord en hierop staat een complete linux map met alle drivers die ik nodig heb (LAN en onboard video)
Alleen..... hoe krijg ik die nou g

eerste installatie is een feit
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/17, 01:01:07 »
Heb je Breezy Badger 5.10 of Dapper Drake 6.06 ge

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
eerste installatie is een feit
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/17, 06:21:19 »
Citaat van: totalchaos
Ik heb de CD van het moederbord en hierop staat een complete linux map met alle drivers die ik nodig heb (LAN en onboard video)
Alleen..... hoe krijg ik die nou g
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

totalchaos

  • Gast
eerste installatie is een feit
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/18, 08:27:45 »
Ik heb 5.10


OK, we zijn wat verder
mijn copy commando was blijkbaar nbiet correct, ik kreeg geen toegeng tot de cd.
nu heb ik de complete map "LinuxDrivers" naar de desktop gesleept en dan het bestand kunnen copieren naar mijn doelmap via de terminal (oef)

volgens de handleiding moest ik dit untarren, ook gelukt.

vervolgens moet ik het sourcebestand compilen
nu heb ik een bestand "makefile", moet ik dit dan uitvoeren???? bij dubbel klikken kreeg ik 3 opties: uitvoeren, weergeven en uitvoeren in terminalvenster.
ik heb het uitgevoerd in terminal venster.

de handleing spreekt nu van een file die in /lib/modules/drivers/net/ moet komen.(ben niet zeker van dit pad, weet het niet exact van buiten)
dit bestand vind ik niet terug in de desbetreffende map maar wel een die erop lijkt. ik zou "rhinefet.ko" moeten hebben en ik vind "via-rhine.ko". ik weet dat het een via-chipset is, dus ik vermoed dat dit de file is.

vervolgens moet ik controleren of er een toevoeging is gedaan in de modules.conf file. dit is niet gebeurt


in systeem/beheer/netwerk is ook geen ethernetkaart zichtbaar.

nog tips?????

Montana

  • Gast
eerste installatie is een feit
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/18, 10:07:26 »
ik heb zelf net een instalatie achter de rug  en vind maar niet hoe ik uit de comand lins kan om naar gewoone desktop view te geraken.

ieman een idee?

eerste installatie is een feit
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/18, 11:02:01 »
Montana: je hoeft je vraag niet in 3 topics te posten om antwoord te krijgen hoor...