Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Fritz.Box 7170 & 7360 + nieuwe tel.instelling  (gelezen 5717 keer)

Offline yJi

  • Lid
[Opgelost] Fritz.Box 7170 & 7360 + nieuwe tel.instelling
« Gepost op: 2012/10/26, 18:04:10 »
Ik ben pas verhuisd naar een ander netnummer. Daarom moest ik dat opnieuw invoeren en dus ook in mijn Fritzbox. Omdat ik het paswoord kwijt was moest ik opnieuw inloggen met de fabrieksinstellingen.
Dat heb ik dus gedaan en ook mijn nieuwe tel.nummer ingevoerd.

Maar er is iets niet goed gegaan met de instellingen van mijn nieuwe 050- nummer.
Dus kan ik nu dus ook niet bellen of gebeld worden; mijn nummer is 050-nnnnnnn
Ergens heb ik dus in de Fritzbox 7170 een instelling onder telefonie niet juist staan.

Ik hoor wel de kiestoon maar dan een paar keer twee piepjes en dan de ingesprekstoon.
Als ik mezelf bel krijg de boodschap dat ik niet bereikbaar ben en ja dat klopt dus ook hé!

Enig idee hoe ik dat zelf kan veranderen, want de mensen van de helpdesk van xs4all is dus nu ook niet bereikbaar. (goed dat internet wel werkt!)
Dank voor je hulp!

Moderator edit: telefoonnummer verwijderd i.v.m. veiligheid.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/03, 19:47:08 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Fritz.Box 7170 + nieuwe tel.instelling
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/26, 18:42:39 »
Hallo

Op deze link hier zie je de complete uitleg van je modem
http://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/internet/modem/fritzbox7170/configureren/

Maar waarom vraag je niet de nieuwste fritzbox aan bij xs4all

Ik heb bijna om de twee jaar een nieuwe modem als er een nieuwe versie is.
Op dit moment de 7360

Groet Kroontje

Offline yJi

  • Lid
Re: Fritz.Box 7170 + nieuwe tel.instelling
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/26, 20:52:51 »
Hallo

Op deze link hier zie je de complete uitleg van je modem
http://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/internet/modem/fritzbox7170/configureren/

Maar waarom vraag je niet de nieuwste fritzbox aan bij xs4all

Ik heb bijna om de twee jaar een nieuwe modem als er een nieuwe versie is.
Op dit moment de 7360

Hier in het Overview scherm is telefonie niet eens actief:


Groet Kroontje

Ik heb dit geprobeerd precies zo na te doen, maar nog steeds geen verbinding.
Wat doe ik toch verkeerd hé? Steeds weer een ingesprekstoon....

Betaal je daar dan ook voor, voor een nieuwe Fritzbox?
« Laatst bewerkt op: 2012/10/26, 21:06:23 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Fritz.Box 7170 + nieuwe tel.instelling
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/26, 21:27:28 »
Je moet ze gewoon bellen (mobiel dan maar en dan vertellen of vragen of ze jouw terug willen bellen ivm dat jij ze niet normaal kan bellen ) ( en dat doen ze...dat is de kwaliteit van XS4ALL) en zeggen dat je graag de nieuwe Fritzbox wilt hebben.
Geef als reden op dat op de 7360 meer aan boord heb dat je graag wilt gebruiken.
Zoals de usb asb aansluiting dat je als NAS kan instellen. En beter is dan de die je nu heb.
Verder kan je aangeven (als je tevreden bent bij XS4ALL) dat je het ABO verlengt met een jaar ;)
Dan wordt ie geleverd binnen een week.   GRATIS

Wat betreft nu.
Terug naar fabriek instelling.
Alle Telefoon device verwijderen die nog evt in de lijst staat.
Wat je evt ook zou kunnen doen is de telefoon op de andere ingang aansluiten.

Verder alle gegevens na lopen.
Telefoon nummer goed. dus incl net nummer...dus 10 cijfers.
Je code moet goed zijn.

Daarnaast een goede rede voor een nieuwe modem is dat met de 7170 vaak problemen zijn met betreft het bellen.

Groet Kroontje

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Fritz.Box 7170 + nieuwe tel.instelling
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/26, 23:27:04 »
yJi, is het wel verstandig om hier je telefoonnummer en je IP-adres neer te zetten?  ???

Offline yJi

  • Lid
Re: Fritz.Box 7170 + nieuwe tel.instelling
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/27, 11:46:55 »
yJi, is het wel verstandig om hier je telefoonnummer en je IP-adres neer te zetten?  ???

Ja, Mikkel en Femke, feitelijk hebben jullie gelijk dus, maar zo handig ben ik nou eenmaal niet met joybooks dus.
Het is voor mij een ding wat moet werken voor me en nu kon ik niet meer telefoneren via de fritzbox.
'k Zal het nooit meer doen, afgesproken!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Fritz.Box 7170 + nieuwe tel.instelling
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/27, 18:18:35 »
Je moet ze gewoon bellen (mobiel dan maar en dan vertellen of vragen of ze jouw terug willen bellen ivm dat jij ze niet normaal kan bellen ) ( en dat doen ze...dat is de kwaliteit van XS4ALL) en zeggen dat je graag de nieuwe Fritzbox wilt hebben.
Geef als reden op dat op de 7360 meer aan boord heb dat je graag wilt gebruiken.
Zoals de usb asb aansluiting dat je als NAS kan instellen. En beter is dan de die je nu heb.
Verder kan je aangeven (als je tevreden bent bij XS4ALL) dat je het ABO verlengt met een jaar ;)
Dan wordt ie geleverd binnen een week.   GRATIS

Wat betreft nu.
Terug naar fabriek instelling.
Alle Telefoon device verwijderen die nog evt in de lijst staat.
Wat je evt ook zou kunnen doen is de telefoon op de andere ingang aansluiten.

Verder alle gegevens na lopen.
Telefoon nummer goed. dus incl net nummer...dus 10 cijfers.
Je code moet goed zijn.

Daarnaast een goede rede voor een nieuwe modem is dat met de 7170 vaak problemen zijn met betreft het bellen.

Groet Kroontje

Kroontje, is dit niet raar? Het oude nummer kan ik nog wel invoeren en laten werken , maar het nieuwe nummer dus niet. Wel is het ook zo dat in het wachtwoord voor het nwe nummer ook geen hoofdletter instaat.
Kan dit dan daarom niet geregistreerd worden, want de rest klopt wel hoor!
Nu is het wel geregistreerd op het oude, werkende nummer, maar op het nieuwe dus niet.

Heb je nog een werkend idee of kan ik beter tot maandag wachten voor de helpdesk?

Nu is het wel gelukt en wel een fout in het gegeven wachtwoord.
Daar staat immers geen hoofdletter in.
Nu werken beide nummers dus en kan het oude verwijderd worden.

Ook heb ik een nieuwe fritzbox aangevraagd maar dit kost me wel 35 euro, (normaal dus 90 euro).
« Laatst bewerkt op: 2012/10/29, 10:42:09 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: [Opgelost] Fritz.Box 7170 + nieuwe tel.instelling
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/29, 12:51:29 »
Kroontje, jij vertelde toch dat ook de 7170 WEL onder linux moet werken?
Die man van de helpdesk zei dat ook vanmorgen.
Maar hoe dan? Want bij mij, tot zover, alleen maar onder XP.
Moet ik dan wat meer downloaden van de AVM-site?

Jij hebt immers al een nieuwere versie, maar in de downloadsite op AVM staan alleen maar Microsoft versies?
Maar nieuwsgierigheid wordt geprikkeld door wat jullie daarover te vertellen hebben.
Je mag me ook prive mailen of bellen hoor!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: [Opgelost] Fritz.Box 7170 + nieuwe tel.instelling
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/30, 10:19:54 »
Verder kan ik nu ook geen verbinding meer krijgen met mijn NAS, dit zou aan mijn netwerkkabel dan liggen, want mijn verbinding ligt er af en toe dus ook uit. Kan dit aan het kortere rode netwerkkabeltje liggen?
Of heeft dit toch een andere oorzaak?

Uw hulp kan mij ook een beter inzicht hierin geven.
Dank alvast
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: [Opgelost] Fritz.Box 7170 + nieuwe tel.instelling
« Reactie #9 Gepost op: 2012/11/01, 23:25:28 »
Hallo

Even geen tijd gehad, maar zie dat het opgelost is.
Mijn vraag is nu hoe?

Wat betreft de AVM-site, daar kom ik ik eigenlijk nooit.
Als ik de nieuwe modem krijg van xs4all dan sluit ik die aan zoals het hoort en stel de boel netjes in.
Eerst kijk ik of er een nieuwere firmware is.
Dan het internet (ook ipv6) en dan geef ik het nummer in van de telefoon en de pincode.
De rest staat al ingesteld door xs4all.

Dit doe ik altijd van een Linux computer, omdat ik hiervan zicht heb op de modem.
Wat betreft de NAS...bedoel jij een HD via USB op de modem of een echte NAS.
De hardeschijf via USB kan ik vanuit Ubuntu gewoon benaderen.

Groet Kroontje

Offline yJi

  • Lid
Re: [Opgelost] Fritz.Box 7170 + nieuwe tel.instelling
« Reactie #10 Gepost op: 2012/11/03, 10:18:55 »
Hoi Kroontje,

Is het misschien ook zo dat je het opgeslagen bestand van de 7170, kan laden in de 7360?
Immers daar, (in de 7360), werkt dus de telefoonaansluiting niet goed en ik heb een sterk gevoel dat het door mij ingevoerde telefoonwachtwoord niet klopt/juist is.
Want bij het opslaan van het bestand van de fritzboxen zegt het dat je overal in kan laden wanneer je het met een wachtwoord hebt opgeslagen.
Heb jij daar misschien ervaring mee?

Graag jouw advies...

Jana
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: [Opgelost] Fritz.Box 7170 + nieuwe tel.instelling
« Reactie #11 Gepost op: 2012/11/03, 10:28:29 »
Nee daar heb ik geen ervaring, maar nu ben ik het spoor bijster ;)
Er staat Opgelost, maar het is dus niet opgelost.

Ik neem aan dat je een nieuwe Fritzbox heb gekregen van xs4all.

Maar wat zegt xs4all dan hierover, want als jouw wachtwoord niet klopt / juist is moeten zij dit goed maken.
Daar kan jij niks aandoen, omdat zij dat geven.
En anders laat je een monteur komen van xs4all, dat zij het oplossen.

Kroontje

Offline yJi

  • Lid
Re: [Opgelost] Fritz.Box 7170 + nieuwe tel.instelling
« Reactie #12 Gepost op: 2012/11/03, 10:41:19 »
Nee daar heb ik geen ervaring, maar nu ben ik het spoor bijster ;)
Er staat Opgelost, maar het is dus niet opgelost.

Ik neem aan dat je een nieuwe Fritzbox heb gekregen van xs4all.

Maar wat zegt xs4all dan hierover, want als jouw wachtwoord niet klopt / juist is moeten zij dit goed maken.
Daar kan jij niks aandoen, omdat zij dat geven.
En anders laat je een monteur komen van xs4all, dat zij het oplossen.

Kroontje

Jawel hoor Kroontje, het WAS wel opgelost op de 7170! Maar bij het invoeren in de 7360, is er, denk ik, een foutje gemaakt met het wachtwoord. De 7360 kreeg ik immers pas op vrijdag de 2e van de 11e.
Maar ik probeer het nu eerst maar, en daarna bel ik xs4all wel als dit niet lukt.
Daar heb ik toch geen monteur voor nodig, laatst was dat ook zo opgelost aan de telefoon.

Jana
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: [Opgelost] Fritz.Box 7170 + nieuwe tel.instelling
« Reactie #13 Gepost op: 2012/11/03, 16:25:20 »
En nu is het ook opgelost op de 7360, goed hé!

Doe jij trouwens het oudere fritzbox terugzenden Kroontje, of hou je het?

Qua USB werkt linux bv niet met de oudste USB-schijven, maar de fritzbox wel hoor.
Linux herkent het niet, of de andere maar beperkt, terwijl ze allebei wel NTFS geformatteerd zijn.
In Gparted wordt de nieuwste wel 'gezien', maar dat is ook weer alles.
Onder XP werken ze nog steeds wel goed.

Jana
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro